El nou pla de mobilitat introduirà les noves tecnologies en la gestió del control del trànsit per la ciutat. Entre d'altres mesures, s'instal·laran vuit càmeres a les principals vies per controlar el trànsit des del Centre de Gestió Integral del Trànsit i per regular els semàfors segons les necessitats del moment, evitant així la presència física d'agents de policia. 'Ens convertirem en una destinació líder a Catalunya en incorporar el sistema mobilitat intel·ligent', ha afirmat l'alcalde de Lloret, Xavier Crespo.
Un altre objectiu d'aquest pla és aconseguir que l'artèria d'entrada de vehicles al nucli es faci per l'avinguda de Tossa per tal de disminuir el flux de cotxes a l'avinguda Just Marlés i al passeig Marítim, on –un cop asfaltat de nou- s'hi habilitaran carrils esport per anar en bici o poder córrer. En aquesta zona del passeig, es mantindrà la cinquantena de places de la zona blava i de minusvàlid i s'incrementarà les places de taxis.
Pel que fa a les zones d'aparcament, el municipi oferirà un total de 3.000 places, entre públiques i privades, unes 1.000 més de les que disposa actualment, que es posaran en funcionament un cop estigui inaugurat el casino i l'antiga plaça de braus. Durant pràcticament tot l'any, la primera hora d'aparcament serà gratuïta en els aparcaments públics subterranis i vigilats més propers al centre i al nucli comercial.
El Pla d'Acció de Mobilitat 2010 forma part del conjunt de mesures que l'Ajuntament de Lloret ha volgut posar en marxa per tal de promoure l'activitat turística del municipi, potenciar la mobilitat dels vianants i adaptar-la a les noves tecnologies.