El rodatge de 'Joc de Trons' a Girona ha generat un impacte publicitari de 3,6 MEUR

L'ajuntament encarrega un primer estudi que analitza el període de l'1 de maig al 13 de setembre

A preguntes dels grups de la CUP i ERC-MES, l'alcalde de Girona va donar durant el ple de setembre alguns detalls sobre l'impacte que el rodatge de la sisena temporada de 'Joc de Trons' té per a la ciutat de Girona. L'equip de la productora fa setmanes que va aterrar a Girona i el rodatge va començar el passat 3 de setembre i acaba dimecres a la Catedral. 
Puigdemont ha explicat que han encarregat un estudi d'impacte econòmic per saber quines conseqüències tindrà per a la ciutat que l'exitosa sèrie s'hagi fixat en Girona per convertir-la en un dels escenaris emblemàtics. Mentrestant, però, l'ajuntament també ha encarregat a una empresa especialista del sector que calculi l'impacte que el rodatge està generant a la xarxa, tant des del punt de vista dels comentaris a les xarxes socials com als blogs especialitzats o als mitjans de comunicació d'arreu. 

L'empresa ha analitzat des de l'1 de maig fins al 13 de setembre i ja es coneixen les primeres dades, que demostren que el fet que HBO s'hagi fixat en Girona comença a deixar ja petjada a Internet. Durant aquest període, hi ha hagut un total de 10.443 publicacions que parlen de 'Joc de Trons' i on també hi apareix una referència a 'Girona'. D'aquestes, 8.387 han estat 'posts' a les xarxes socials, 716 notícies als mitjans de comunicació i 1.340 són publicacions a blogs i web. 

Milions de visualitzacions a tot el món

Segons dades d'aquest estudi, aquestes publicacions han tingut un total de 1.333 milions de visualitzacions arreu del món: 41,5% a França (553.244.697 visualitzacions), 35,7% a Anglaterra/EEUU (l'empresa marca com a referència per fer la cerca l'idioma de l'anglès), 16% a la resta de l'estat espanyol (212.815.465 visualitzacions), 3,2% a Alemanya (42.315.047 visualitzacions), 2,1% a Catalunya (28.105.683 visualitzacions), entre d'altres. 

Destaquen també les 8.667.269 visualitzacions d'Itàlia, les 565.730 d'Austràlia, el 1.107.601 de visualitzacions des de Mèxic, les 9.830.186 visualitzacions a Portugal, les 2.144 visualitzacions a Holanda, les 589 visualitzacions al Japó, les 155.876 visualitzacions a Veneçuela, les 344.299 a Colòmbia, les 137.181 de Xile, les 39.084 de Bèlgica o les 48.318 d'Argentina.

L'alcalde també ha explicat que aquest tipus d'estudis permeten analitzar qualitativament quin tipus paraules s'usen per referir-se a la ciutat. En aquest sentit, destaquen com a més usades "fantàstic", "ciutat pròxima" o "ciutat oberta" i "medieval". 

Si l'ajuntament hagués hagut de pagar per obtenir tots aquest impactes la inversió hauria arribat als 3.670.244 euros. L'alcalde ha explicat que aquesta xifra es calcula a partir del mètode estàndard de comunicació VPE (valor publicitari equivalent), que és el mètode més estès. 

La polèmica sobre les taxes

Puigdemont també ha defensat que l'ajuntament no hagi cobrat taxes a la productora per rodar a la ciutat i tenir ocupada bona part del Barri Vell durant quinze dies (està previst que el darrer dia de rodatge sigui dimecres i el dijous la productora aprofiti per desmuntar-ho tot).

L'alcalde ha recordat que en rodatges anteriors tampoc es va cobrar res -ha posat els exemples dels films 'Soldados de Salamina' o 'El perfum'- i ha explicat que les ordenances permeten aquestes excepcions sempre i quan a les pel·lícules la ciutat de Girona quedi representada i se la reconegui. "Per això sí que cobrem quan venen a rodar espots publicitaris on no es reconeix que és Girona", ha puntualitzat l'alcalde.