Un incendi calcina quatre embarcacions al port de Platja d'Aro sense causar ferits

Els Bombers han col·locat barreres protectores per contenir la possible fuita de combustible

Un incendi que s'ha declarat aquesta matinada ha calcinat completament tres embarcacions i n'ha afectada una altra al port de Platja d'Aro.

Les flames s'han originat poc després d'un quart de cinc de la matinada, a la zona on els vaixells s'endollen al corrent per carregar bateries.

Un dels iots s'ha incendiat i les flames han afectat ràpidament la resta. "Suposem que l'origen ha estat un curtcircuit", explica el sergent cap de Bombers de Calonge, Josep Garcia.

Fins a vuit dotacions dels Bombers s'han mobilitzat per apagar les flames, que s'han sufocat del tot poc després de les sis de la matinada. S'han posat barreres de contenció per evitar que el fuel vessat -uns 2.000 litres- s'escapés a mar.

L'incendi ha començat poc després d'un quart de cinc de la matinada. Només per fer-se'n una idea de l'espectacularitat de les flames, el 112 ha rebut a aquella hora fins a dotze trucades que alertaven del foc.

L'incendi s'ha declarat a la zona del port d'Aro on els vaixells carreguen les bateries durant la nit, situat a prop del carrer Punta Prima. "Suposem que la causa ha estat un curtcircuit, però caldrà acabar-ho d'estudiar", ha explicat el sergent cap dels Bombers de Calonge, Josep Garcia. Les flames, que s'han aconseguit extingir del tot poc després de les sis de la matinada, han calcinat tres iots del tot (que s'han enfonsat) i n'han afectat un quart.

Garcia concreta que, en els casos d'embarcacions que es troben a port, és molt fàcil que el foc es propagui a les del costat. "Les flames salten i hi ha molt material combustible que pot produir una reacció en cadena", concreta el sergent cap.

Fins a vuit dotacions dels Bombers i una altra del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) Subaquàtics s'han mobilitzat per anar a l'incendi. Quan han arribat, i amb l'ajuda del personal del port d'Aro i Salvament Marítim, han separat les barques de la resta per evitar la propagació del foc i, acte seguit, apagar-lo.

Barreres de contenció del combustible

En paral·lel a l'extinció de les flames, també s'han instal·lat barreres de contenció i mantes d'absorció per contenir la fuita de combustible. "Suposem que els vaixells portaven uns 4.000 litres, dels quals 2.000 han anat a parar a l'aigua", ha concretat Garcia. De totes maneres, han quedat continguts dins les barreres i no hi ha perill de contaminació del mar (ni tampoc que arribi a la platja).

Com a mesura preventiva, Protecció Civil ha activat en fase de prealerta el pla especial d'emergències per contaminació accidental de les aigües marines (el Camcat). El personal del port d'Aro preveu reflotar les barques afectades durant aquest dijous. Com que estan en una zona de fàcil accés i no superen els 12 metres d'eslora, l'operació no es preveu complicada. A més, si es vessa combustible, quedarà contingut dins les barreres que s'han instal·lat a l'aigua.

Tot i que no hi ha hagut cap ferit per l'incendi, com a mesura de precaució fins al port també s'hi ha desplaçat una ambulància del SEM. Des que s'ha declarat l'incendi, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat ha estat en contacte permanent amb els responsables del Port d'Aro i Ports de la Generalitat, amb l'Ajuntament de Castell - Platja d'Aro a través de la policia local i els cossos d'emergència actuants. A més, s'ha informat dels fets a l'Agència Catalana de l'Aigua ACA.

En l'incident han treballat Bombers de la Generalitat, Salvament Marítim, Mossos d'Esquadra, SEM, Policia Local de Castell - Platja d'Aro i el personal del Port d'Aro i del Club Nàutic.