La Fura dels Baus hipnotitza Peralada amb el seu 'Amor brujo'

L'espectacle ofereix una mirada transgressora per actualitzar aquesta història universal sobre el desamor

El festival Castell de Peralada ha viscut aquest divendres una nit màgica. Coincidint amb el centenari de 'El amor brujo', l'obra més universal de Manuel de Falla, la Fura dels Baus, sota la direcció de Carlus Padrissa, ha ofert als espectadors una reinterpretació innovadora i transgressora del clàssic amb els elements més característics del seu univers estètic i simbòlic.

Amb una posada en escena màgica on intervenen l'aigua, el foc i els enginys típics de la companyia, entre ells un vestit de núvia gegantí, la Fura dels Baus ha posat en escena la història de desamor entre Carmelo i Candela en una òpera plena de sons flamencs i passió que ha captivat un auditori ple a vessar. Si l'obra de Manuel de Falla, estrenada l'any 1915 a Madrid, ja es va avançar al seu temps fusionant el folklore andalús, gitano i flamenc amb la música culta, 'El amor brujo, el fuego y la palabra' de la Fura dels Baus, reinterpreta aquest clàssic mantenint-ne l'essència i incorporant el seu univers propi.

Amb una posada en escena espectacular acompanyant la poderosa veu de la cantaora Marina Heredia, que interpreta Candela, l'espectacle, de poc més d'una hora de durada, ofereix una visió transgressora de l'obra de Falla utilitzant el foc i l'aigua, molt presents durant tot l'espectacle, així com grues i trapezistes fent piruetes oníriques i projeccions cinematogràfiques del cineasta granadí José Val del Omar.

Com que l'obra de Manuel de Falla dura només 37 minuts, abans de 'El amor brujo', l'Orquestra Joven de Andalucía sota la batuta de Josep Vicent, ha interpretat tres obres més de Falla (Noches en los jardines de España, El sombrero de tres picos i La vida breve) i un tema popular de cante jondo (Amor gitano) per introduir la relació entre els personatges de Candela i Carmelo.

Al final de l'espectacle i en agraïment als aplaudiments del públic, Marina Heredia ha cantat una darrera i cançó.