Joan Roca: 'El Celler és una marca global i ho seguirà sent passi el que passi avui'

Els germans presenten avui a Londres el projecte de La Masia

Aquesta nit la prestigiosa revista 'Restaurant' presenta el seu rànquing 2015 dels millors restaurants del món en una cerimònia a Londres que reuneix els xefs més prestigiosos del planeta.

El Celler de Can Roca va quedar el número 1 l'any 2013, i l'any passat va ser a la segona posició, per darrera del danès Noma, que va tornar al capdamunt del rànquing mundial. Enguany, els Roca arriben a la gala "tranquils" i conscients que la llista és "capriciosa".

"Hem estat sis anys en les cinc primeres posicions, un any vam ser el número 1", ha recordat Joan Roca, afegint que sempre estaran "agraïts" al rànquing. "El Celler ara mateix ja és una marca global i internacional, i ho seguirà sent passi el que passi", ha remarcat.

Els nous projectes

Coincidint amb la gala, els germans Roca, Joan, Josep i Jordi, han presentat aquest dilluns a la capital britànica els seus darrers projectes amb una conferència titulada 'Ultimate'. L'acte, organitzat per quart any consecutiu pel Patronat de Turisme Costa Brava-Girona a l'Hotel Mandarin de Londres, s'ha centrat en el seu darrer projecte, el viver de creativitat gastronòmica, investigació i formació 'La Masia'.

Segons ha explicat Joan Roca, 'La Masia' és un "espai de creativitat, diàleg multidisciplinar per seguir innovant"."Ens permet seguir compromesos amb el que més ens agrada, que és cuinar i ser creatius", ha explicat el xef d'El Celler de Can Roca. "Ens permet formar el nostre equip, iniciar projectes i fer realitat els nostres somnis en forma de plats, d'idees, de conceptes...", ha afegit.

Durant la conferència, el sommelier del restaurant, Josep Roca, ha indicat que treballen amb horts, i cada vegada més propers a la terra i a la gent, conscients que la nova gastronomia s'ha de basar en una "revolució emocional". "Cuiners, cambrers, clients, tots som iguals, tots volem sentir-nos estimats, tots busquem el mateix, no som tan diferents", ha indicat Josep Roca, remarcant que cal "incorporar els intangibles" a la cuina en una "societat que li manquen sentiments". Els germans han destacat, especialment, les experiències dels seus viatges a l'Amèrica Llatina, que han pogut compartir amb el seu equip. 

"La gastronomia va cap aquesta vessant", ha explicat Joan Roca. "Hem passat d'una revolució tecnològica, en què tots estàvem preocupats per les eines i les màquines, a una revolució dels productes, i ara és el pas de la revolució emocional", ha indicat el xef gironí. Segons ell, es tracta "de donar importància a l'equip, a la gent, a la relació amb el client, a les coses intangibles però importants que fan que l'experiència gastronòmica sigui especial en un restaurant". El germà petit dels Roca i xef pastisser del restaurant, Jordi Roca, ha explicat la seva experiència amb l'alpinista Carlos Soria. Els germans Roca van investigar i dissenyar una dieta completa per l'expedició de Soria al Annapurna, a l'Himàlaia. Els Roca també han parlat d'una iniciativa conjunta amb els germans Gasol per a promoure els hàbits saludables i de l'esport entre els nens.

L'acte d'aquest dilluns a l'Hotel Mandarin de Londes ha comptat, també, amb la participació del president de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa. També hi ha assistit la Delegació de la Generalitat a Londres. L'esmorzar, amb la premsa internacional i especialitzada de la capital britànica, s'ha convertit en una tradició prèvia a la gala, i en altres edicions ha comptat amb la participació, també, de Ferran Adrià.