'Girona, Temps de Flors' s'expandeix per les xarxes socials

Supera les 119.000 impressions diàries a Instagram i n'assoleix més d'un milió a Twitter

El seixantè aniversari de Girona, Temps de Flors ha celebrat una expansió cel certamen per les xarxes socials. Una de les principals novetats d'aquest any, la incorporació d'audioguies per als deu espais del festival considerats imprescindibles, ha rebut 4.100 descàrregues a través del Girona in i més de 5.000 visites a través del web.

També ha augmentat l'afluència a la pàgina oficial de l'esdeveniment, www.gironatempsdeflors.cat, on les visites han pujat un 40% respecte de l'any passat (124.370 contra 88.984) i les pàgines vistes un 7'4%. Molts usuaris s'han connectat a través del Wi-Fi gratuït de la zona de la Catedral, que ha recollit unes 39.000 connexions. El perfil de les persones que han fet ús d'aquest servei són majoritàriament joves: un 60% de les persones que s'han connectat al Wi-Fi tenen de 18 a 34 anys.

Aquesta franja d'edat es manté en el perfil d'usuaris de les xarxes socials, especialment de Facebook. A través de les pàgines de l'Ajuntament de Girona d'aquesta xarxa s'ha arribat a un abast de 841.260 persones, xifra que ha multiplicat per quatre les persones a les quals es va arribar pel mateix canal l'any passat (185.244 persones). A Twitter s'han fet 1.369.170 piulades amb l'etiqueta #TempsdeFlors entre el 9 i el 17 de maig.

En relació amb Instagram, una de les xarxes socials més actives durant l'esdeveniment floral, s'han registrat 119.601 impressions diàries amb l'etiqueta #instaflors i 92.206 impressions diàries amb l'etiqueta #TempsdeFlors entre el 9 i el 17 de maig. Alguns dels espais més fotografiats han estat les flors del riu Onyar, el claustre de Sant Pere de Galligants o les escales de la basílica de Sant Feliu.

Molts dels visitants han arribat a la ciutat en tren, que oferia descomptes del 35% en els bitllets de Rodalies. Durant els nou dies de Temps de Flors hi ha hagut 123.000 moviments a l'estació de tren de Girona, un 23'3% més que el mateix període de l'any passat. Uns 81.000 s'han fet amb Rodalies, un 22'1% més que el 2014.

També cal ressaltar l'augment de visitants que han experimentat els quatre museus municipals, del 18% vist l'any anterior. Altres xifres que cal destacar són els més de 13 milions d'euros amb que s'ha estimat el valor publicitari dels impactes aconseguits en mitjans digitals (2 milions d'euros més que l'any passat) o l'augment entre un 3 i un 5% de l'ocupació hotelera i d'un 3% en les vendes dels comerços que han registrat les associacions del sector.