El conseller de Territori i Sostenibilitat (TES), Santi Vila, ha exposat avui al Parlament, en resposta a una interpel·lació sobre l’actuació del Govern a les comarques gironines, que la Generalitat ha reclamat al Ministeri de Foment el traspàs del tram de l’N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, amb la corresponent dotació pressupostària per procedir a la seva duplicació. Aquesta mesura pretén millorar la connectivitat entre les comarques gironines i l’àrea metropolitana de Barcelona i “garantir que l’accés a Barcelona es pugui fer pel litoral o per l’interior”.
El Departament de TES està negociant amb el Ministeri de Foment el traspàs i la dotació econòmica necessària per tal que la Generalitat executi les obres de duplicació del tram Tordera-Maçanet. Aquest tram connectarà amb la resta de l’N-II, d’una banda, i enllaçarà Tordera directament amb la C-32, que es preveu prolongar, de l’altra.
En la seva intervenció, el conseller Vila ha posat en valor altres actuacions i projectes en matèria d’infraestructures impulsades pel Govern a les comarques gironines; el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar, la futura estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona, la implantació de la Rodalia de Girona o la prohibició de la circulació de vehicles pesants a l’N-II.
Nou model aeroportuari
D’altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha denunciat com a principal handicap per a l’aeroport de Girona “el segrest per part d’Aena” i ha advocat per “una dinàmica de competència, de liberalització” del model aeroportuari que permeti fixar una política de taxes pròpia. “Això ens donaria una finestra d’oportunitat” per evitar “el que és una pràctica de canibalització de l’aeroport de Barcelona”. El conseller Vila ha recordat que “més del 50% dels beneficis d’Aena es generen a l’aeroport de Barcelona i en el sistema aeroportuari català”.