El Govern adapta la concessió de la C-32 a la futura carretera Tordera-Blanes-Lloret de Mar

Les obres començaran el setembre vinent amb una inversió de 71 milions d'euros

El Govern ha acordat modificar la concessió administrativa per a la construcció, conservació i explotació de les autopistes de Montgat-Palafolls (C-31/C-32) i Barcelona-Montmeló (C-33) per integrar-hi el futur ramal a la C-32 entre Tordera, Blanes i Lloret de Mar.

La concessionària Invicat començarà les obres de la nova carretera a partir del setembre vinent, amb una inversió prevista de 71 milions d'euros. Està previst que la nova infraestructura millori l'accessibilitat i la fluïdesa del trànsit a la Costa Brava.

La nova infraestructura abastarà una longitud total de 7,6 quilòmetres, amb una via principal que discorrerà entre el final de l'actual C-32, a l'enllaç amb la GI-600 a Tordera i la C-63 a Lloret de Mar i una connexió amb la GI-682, a Lloret (ramal de Fenals). Amb l'objectiu d'afavorir la seguretat viària, la nova via tindrà una secció de 2+1 carrils amb sentits separats per una mitjana, configuració pionera a l'Estat espanyol per a una carretera de nova construcció.

El futur vial, que serà lliure de peatge, donarà continuïtat a la C-32 i permetrà millorar l'accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, i redistribuirà les rutes d'aquest àmbit territorial. La durada prevista de les obres és de 2 anys.