Ryanair suprimeix dues connexions a Girona de cara a la temporada d'estiu

Són les de Lappeeranta (Finlàndia) i Skelleftea (Suècia)

L'aerolínia irlandesa Ryanair preveu augmentar en un milió el nombre de passatgers que passaran aquest any per l'aeroport del Prat, fins als 5,3 milions, però pronostica descensos de 200.000 i 100.000 clients a Girona i Reus, on rebrà 1,5 milions i 315.000 clients, respectivament.

El motiu de la baixada és la manca d'avions de la companyia, que està a l'expectativa de rebre 40 nous Boeing 737 el 2016, segons el directiu executiu, Michael O'Leary.

De cara a la temporada d'estiu (entre abril i octubre) i en relació amb l'estiu passat, la irlandesa suprimeix dues rutes a Girona -Lappeeranta (Finlàndia) i Skelleftea (Suècia)- i quatre a Reus: East Midlands, Birmingham, Luton i Bristol (Regne Unit).

Les rutes

Ryanair operarà 82 rutes a tot Catalunya l'estiu vinent: 39 a Barcelona (entre les quals hi ha una nova connexió amb Colònia que ja havia estat anunciada), 36 a Girona i 7 a Reus. En total, l'aerolínia té previst transportar 7 milions de passatgers entre els tres aeroports aquest 2015, l'any en què compleix 30 anys d'existència i 12 a l'estat espanyol. L'aerolínia té actualment 10 avions amb base al Prat i 5 a Viloví d'Onyar.

Tot i que en roda de premsa O'Leary ha explicat que es preveu un increment d'un milió de passatgers a Barcelona, segons les xifres d'Aena l'augment és de mig milió, ja que l'any passat la companyia va registrar 4,7 milions de passatgers. A Girona, segons les mateixes dades de l'entitat que gestiona els aeroports estatals, la baixada va ser realment de 400.000 clients, ja que el 2014 Ryanair va tenir 1,9 milions d'usuaris en aquest aeroport. A Reus, van ser 460.000 passatgers l'any passat i per tant el descens és de de 145.000.

"Possibilitat de noves rutes" a partir del 2016 a Girona i Reus

En roda de premsa, el director executiu de la companyia irlandesa ha al·legat que, un cop rebin els nous avions que esperen a partir de l'hivern del 2015, hi haurà "possibilitat" d'obrir "noves rutes" a Girona i Reus, així com també a Barcelona. O'Leary, però, no ha concretat quines destinacions poden ser les escollides i ha dit que aniria en funció dels nous aeroports en què comencin a operar properament arreu d'Europa. "Esperem créixer de nou a Girona i Reus", ha afegit el director executiu.

O'Leary ha assegurat que la relació de la companyia irlandesa amb la Generalitat és "molt bona", si bé ha admès que en el passat va tenir "alts i baixos". El director executiu ha manifestat la possibilitat d'oferir noves rutes a Girona a partir de l'hivern vinent seria possible gràcies a les negociacions que s'estan duent a terme actualment amb la Generalitat.

Objectiu a Girona: 2 milions de passatgers

Michael O'Leary ha admès que serà "difícil" tornar a les xifres de viatgers registrades anys enrere a Girona, on el 2010 se'n van sumar 4,6 milions. Amb tot, ha assenyalat que l'objectiu és arribar als 2 milions de passatgers. I un cop s'arribi a aquesta fita, Ryanair es podria plantejar fins i tot arribar als 3 milions, ha subratllat. "Quan teníem 4,5 milions de passatgers a Girona no teníem presència al Prat", ha recordat. En aquest sentit, O'Leary ha apuntat que "està clar" que el Prat és l'aeroport principal de Ryanair a Catalunya mentre Girona serà un "número 2 molt fort".

Descarten el pont aeri i la connexió amb els Estats Units

Pel que fa als projectes de futur, O'Leary ha manifestat que de moment no hi ha previsions d'intentar operar el pont aeri Barcelona -Madrid, ja que és una ruta molt curta i tenen dubtes sobre la seva rendibilitat. D'altra banda, ha assegurat que a curt termini, com a mínim en els propers 4 o 5 anys, l'aerolínia tampoc es planteja oferir vols entre Europa i els Estats Units. El motiu és que actualment "no hi ha avions disponibles al mercat per fer aquest llarg recorregut". En cas que en un futur hi haguessin vols transatlàntics, "Barcelona seria segur una de les ciutats que voldríem connectar amb els Estats Units".