El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat el projecte de desdoblament de l’últim tram que quedava per desdoblar de la carretera C-260, d’uns 750 metres de longitud, al seu pas pel nucli de Vilatenim (Alt Empordà), al terme municipal de Figueres.
L’àmbit de l’obra va des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim, on s’inicia ja el tram desdoblat. La inversió prevista és de prop de 19,17 MEUR, dels quals prop de 8 MEUR seran per a l’expropiació d’unes 13 edificacions, necessària per poder realitzar l’obra.
L’àmbit de l’obra va des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim, on s’inicia ja el tram desdoblat. La inversió prevista és de prop de 19,17 MEUR, dels quals prop de 8 MEUR seran per a l’expropiació d’unes 13 edificacions, necessària per poder realitzar l’obra.
La C-260, que uneix Figueres i Roses, suporta una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, tot i que pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant el mes d’agost.
El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la ciutat de Figueres, amb l’execució d’una via amb les suficients característiques de capacitat i seguretat i respectant a l’hora el seu entorn urbà. Es preveu iniciar les obres al segon semestre de 2015, amb un termini d’execució de 15 mesos.
El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la ciutat de Figueres, amb l’execució d’una via amb les suficients característiques de capacitat i seguretat i respectant a l’hora el seu entorn urbà. Es preveu iniciar les obres al segon semestre de 2015, amb un termini d’execució de 15 mesos.