Vallter 2000 homenatja al seu fundador

S'ha inaugurat una escultura dedicada a Josep Pujol i Aulí

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, ha inaugurat aquest matí el monument a Josep Pujol i Aulí, impulsor i fundador de l’estació d’esquí  Vallter 2000, al Ripollès. També s’ha presentat les novetats de les estacions d’esquí de Vallter 2000 i Vall de Núria per a la temporada 2014/15. Josep Pujol i Aulí, el principal impulsor de l'estació d'esquí de Vallter 2000, va ser un dels principals dinamitzadors turístics dels municipis de la vall de Camprodon, a més d'un notable i conegut empresari de la comarca del Ripollès.
 
L’obra, de l’escultor ripollès Domènec Batalla, és una V de ferro i base de formigó, amb una ala d’1,10 m de llarg i 1,50 m d’ample, i una altra ala de 3,876 m. La V és de Vall i té quatre rocs que simbolitzen quatre fills i en una de les ales hi ha tot de forats que simbolitzen els esquiadors.
 
Un cop acabat l’acte, s’han fet públiques les novetats per a la temporada d’hivern 14/15 de les estacions de Vallter i Vall de Núria. En concret, de Vall de Núria s’han presentat les noves línies d’esquí bus Vic - Vallter 2000 i Vic – Ribes de Freser els caps de setmana i festius de tota la temporada. També l’ampliació del parc lúdic de Vall de Núria, la visita a l’estació amb màquina de neu i un nou snowpark i boarder cross. Pel que fa a Vallter 2000, nous productes per a diferents públics i sortides guiades amb raquetes de neu i amb esquís de muntanya.
 
Impacte econòmic
 
L’anàlisi de diferents estudis d’impacte econòmic de les estacions sobre el territori arriba a la conclusió que per cada euro de despesa de forfet, es produeix una despesa addicional de 6€ en hostaleria, restauració i serveis complementaris com lloguers, classes d’esquí...  A més, aquesta despesa total de 7€, té un impacte induït a la resta de sectors de 5,37 € en proveïdors. En el cas de les estacions de Vall de Núria i Vallter 2000, s’han generat 45M € en despesa addicional al territori, fet que demostra que les estacions són un important motor dinamitzador de l’economia del territori.
 
Per al 2015, les dues estacions del Ripollès disposen d’un pla d’inversió de 3,2 M €.