L'Estat signa el contracte per desdoblar el tram empantanegat de l'N-II entre Sils i Maçanet

Les obres tindran un cost de 21,2 milions d'euros

L'obra de desdoblament al tram Sils-Maçanet porta anys empantanegada i forma part del greuge que viu l'N-II a les comarques gironines. Aquí, les màquines van deixar de treballar-hi l'octubre del 2008, després que unes modificacions fessin encarir els treballs més d'un 20% i la UTE encarregada dels treballs renunciés a fer-los.

Ara, però, tot ja és a punt perquè aquests 2,7 quilòmetres es converteixin en autovia. El Ministeri de Foment ja ha signat el contracte amb la nova adjudicatària, Construccions Rubau S.A. Tot i haver tret l'obra a licitació per 31,41 MEUR, l'Estat acabarà pagant un 30% menys d'aquesta xifra inicial.

En concret, el desdoblament del Sils-Maçanet costarà 21.293.723,87 euros. El ministeri s'ha decantat per la proposta feta per la constructora gironina perquè, segons recull avui el BOE, era "l'oferta econòmica més avantatjosa".

Aquest tram entronca directament amb el Sils-Caldes (on l'obra ja es troba pràcticament acabada) i arriba fins a l'enllaç amb la C-35, a l'alçada de Vidreres. D'aquí en avall, però, la carretera quedarà com es troba ara, perquè l'Estat no té intenció de continuar desdoblant-la en direcció a Tordera. En comptes d'això, preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.

Un cop s'acabi l'obra del Sils-Maçanet, la nova autovia tindrà dos carrils de tres metres i mig per sentit de circulació, amb vorals exteriors de dos metres i mig cadascun. El projecte també inclou aixecar tres viaductes (que passaran per sobre de les rieres Pins, Rec Clar i Rec Sorrer), remodela l'enllaç amb la C-63 (que porta cap a Sils i Vidreres), adequar un pas inferior i construir tres murs de separació.

L'enllaç, per 16,6 MEUR

Després del Sils-Maçanet, l'obra que quedarà per fer al sud de la demarcació (segons l'actual projecte) serà el nou enllaç que tanqui el desdoblament. El què es farà serà remodelar l'actual, que connecta la nacional amb la C-35 i l'autopista AP-7.

El projecte té un cost aproximat de 16,6 MEUR i permetrà substituir un dels ramals actuals -que té forma de llaç- per un altre que permeti als vehicles que vénen de Barcelona anar a buscar l'A-2 en direcció Girona d'una manera més directa. Actualment, en aquest punt viari, els cotxes es veuen obligats a fer un gir de 270º per accedir a la carretera.

El projecte, a més de remodelar l'enllaç de Vidreres, també inclou altres obres complementàries. Segons recull el pla d'obres, es farà una rotonda de dos carrils a la C-35 per facilitar l'accés al peatge de l'AP-7.

A més, el projecte també inclou un altre enllaç -que es farà un xic més al sud de l'actual- i que s'ha batejat com el de Can Cartellà (aquí, però, la nacional ja no hi anirà a parar desdoblada). Per últim, es faran vies de servei a banda i banda de la nacional, que donaran accés als camins i cases que hi ha a tocar de l'N-II (i que ara tenen sortida directa a la calçada).

En total, per dur a terme tota l'obra, s'hauran d'aixecar tres passos superiors (sobretot per al nou ramal que connectarà l'A-2 amb la C-35 i l'AP-7). També se'n faran dos d'inferiors a la comarcal (per on passaran les vies de servei) i s'aixecaran cinc murs, que separaran la carretera de les cases i construccions properes.