Adif s'excusa i diu que l'estació va drenar i evitar 'mals majors' a Girona

Explica que la culpa és de l'estructura de sanejament de la ciutat

La companyia Adif ha fet pública una nota de premsa en la qual assegura que l'estació del TAV de Girona, un túnel de la qual continua inundat tres dies després de les fortes pluges de diumenge, va actuar "com a drenatge profund de la ciutat", fet que va evitar "mals majors".

A la mateixa nota s'atribueix l'origen de la inundació al clavegueram de Girona, que, en saturar-se -segons la companyia- va provocar que l'aigua circulés per la xarxa viària urbana i que una part penetrés al túnel ferroviari.

Cal recordar que la inundació fa que el servei entre Girona i Figueres encara estigui interromput. Adif ha demanat ajuda a l'exèrcit espanyol per bombar l'aigua que inutilitza la infraestructura. La nota comença puntualitzant que l'episodi de pluges de diumenge va ser "excepcional" i "inèdit en més de tres dècades". En aquest context, l'estació del TAV de Girona va actuar com a drenatge "profund", fet que va "evitar mals majors a la ciutat".

Pel que fa a l'origen de la inundació, s'explica que a l'àrea sud de Girona les aigües pluvials conflueixen en una conducció que discorre sobre la línia del TAV, amb un canal de secció oberta que desemboca al riu Güell.

Les fortes pluges haurien provocat un retorn de les aigües que circulaven pel canal i la "probable" entrada d'aigües d'aquest riu al túnel. El desbordament del conducte d'aigües pluvials "es va introduir al túnel de forma sobtada i massiva", assegura Adif.

Pel que fa a les bombes, Adif recorda que tenen la missió de drenar l'aigua que entra a la traça del ferrocarril, però que és impossible dissenyar-les per a un desbordament. De fet, s'assegura que les bombes van actuar de forma correcta fins a l'entrada massiva d'aigua, que va aconseguir els quadres elèctrics i va inutilitzar els aparells.

Finalment, la companyia fa referència a les informacions que atribuïen la inundació a la caiguda d'un mur de contenció. Puntualitza que es tracta d'una construcció provisional per a les obres del túnel urbà de Girona, que "en cap moment" ha tingut la finalitat de contenir aigües.