La Generalitat impulsarà un projecte de centres comercials a cel obert a Ripoll i Camprodon

Avui s'ha signat el conveni entre el govern, ajuntaments i associacions de comerciants

El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell i Garcia, i la representant de la Unió de Botiguers de Ripoll, Roser Salomó i Garcia, han signat aquest migdia al consistori un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. En el marc de la signatura, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, ha aprofitar per recordar la candidatura del municipi per declarar la Portalada del Monestir de Ripoll Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.
 
A la tarda, el director general de Comerç s’ha traslladat a Camprodon per formalitzar amb el seu alcalde, Esteve Pujol i Badà, i amb el president de l’Associació de Comerç i Turisme de la Vall de Camprodon, Albert Bassols Basagaña, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi. 
 
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans.L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
 
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis.
 
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
 
La Unió de Botiguers de Ripoll impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert en aquest municipi. El pla, amb un pressupost de 40.080 euros, preveu accions com la campanya de Rebaixes, la cartellera Tòtems, les fires d’estocs de tardor i primavera ‘Ripiganga’, la Fira de les 40 Hores, el Museu Itinerant, la Tornada a l’Escola-Botiga Amiga, la iniciativa Comerç i Turisme “fes la bossa...” i suport a la Candidatura Portalada 2014, i la campanya comercial i la Fira de Nadal. Així mateix, el pla d’actuacions inclou tallers sectorials d’ecommerce i formació a mida per als comerciants a més del butlletí informatiu, la campanya a mitjans, el disseny gràfic i edició de cartells i flyers pels establiments i la senyalítica comercial en accions i fires locals, entre d’altres actuacions.
 
El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 14.000 euros en el marc del  programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
 
A Camprodon, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per l’Associació de Comerç i Turisme de la Vall de Camprodon — preveu accions com el Trenet Turístic de la Vall de Camprodon, la Botiga al carrer, el Comerçnit, la vall de Camprodon 48/600, la Grossa de Cap d’Any, la loteria de Nadal, el concurs d’il·luminació nadalenca, el Pare Noel i la Coral Brins, la iniciativa FiraCanina, la guia comercial i turística, i publicitat a mitjans i noves tecnologies.
 
El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert a Camprodon, amb un pressupost total de 30.000 euros, una subvenció de 18.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.