L'oferta dels festivals d'estiu de la Costa Brava és àmpliament coneguda a nivell de Catalunya però un estudi de la consultoria RocaSalvatella ha detectat que fins i tot els grans festivals tenen problemes per arribar al públic internacional. A les comarques gironines hi ha actualment 65 festivals de música que tenen lloc durant tot l'any i a diversos punts geogràfics, que van des de la ciutat de Girona, fins a poblacions del litoral i, també, propostes que es fan al Pirineu.
Per donar a conèixer tota l'oferta, des dels festivals més reconeguts fins als més modestos, el Patronat de Turisme ha creat la "marca paraigua" Costa Brava Girona Music Festival, que busca donar un impuls decisiu a l'oferta fent que es conegui més enllà de les fronteres del país. "Ara per ara, la promoció internacional és minoritària, com a màxim es fa alguna cosa al sud de França", ha afirmat Mireia Mata, mànager de la consultora.
La creació de la nova marca té objectius a curt, mig i llarg termini. Un dels primers passos, ha estat crear un web únic que aplega l'oferta de tots els festivals. Actualment, ja hi ha inclosa la programació de prop del 70% de les propostes musicals i la intenció és comptar amb el 100% dels festivals a finals d'any. Després, un cop coberta l'oferta musical, aniran incorporant propostes d'altres disciplines com la dansa, el circ o el teatre.
"L'objectiu clar és que tots plegats treballem per internacionalitzar l'oferta", ha afirmat el director del Patronat, Ramon Ramos, que espera que aquesta marca acabi esdevenint una nova manera d'atraure visitants atrets per la cultura. "En comptes d'un a més a més, els festivals es poden convertir en l'objectiu per viatjar", ha afirmat el cap de màrqueting del Patronat.
Xarxes socials
Paral·lelament a la creació del web, també han començat a oferir cursos de formació als responsables dels festivals. La consultora havia detectat, també, que la majoria dels festivals no aprofiten al màxim els recursos que els ofereixen les xarxes socials perquè, per exemple, només les usen les setmanes que duren els concerts i no generen continguts la resta de l'any.
En la mateixa línia, han detectat que el 90% dels festivals tenen web pròpia però la major part de l'any està inactiva. El 10% de les propostes restants, usen altres plataformes digitals per intentar arribar al públic. L'objectiu és aplegar-los tots a un sol clic i, des del web comú, ordenar l'oferta segons dates o artistes i redirigir els usuaris al portal de compra d'entrades.
A més, també han citat sis reconeguts blocaires de contingut cultural perquè visitin la demarcació la primera setmana d'agost i generin impactes sobre els festivals.
El president del Patronat, Joan Giraut, ha destacat que aglutinar tota l'oferta sota una mateixa marca pot contribuir a convertir les comarques gironines en un referent pel turisme cultural a nivell internacional.