Una nova empresa ajudarà pares i adults a sobreviure a les noves tecnologies

ClipCare resol dubtes del dia a dia sobre programes informàtics, apps o xarxes socials

La tecnologia no hi entén d'edats. Però sí que és cert que hi ha una frontera invisible que separa les noves generacions digitals d'aquelles altres que, durant la seva joventut, trucaven amb telèfon fixe o feien servir aquells primers ordinadors que ocupaven taules senceres.

Per a un adolescent, no és complicat remenar programes d'ordinador, adaptar-se a les aplicacions que surten per als mòbils o actualitzar el seu perfil a les xarxes socials. Però a mesura que es van sumant anys, les noves tecnologies poden arribar a convertir-se en un problema.

"Quants pares han demanat als seus fills que els ajudin a instal·lar el Whatsapp? O bé que els expliquin com es fa una gràfica amb l'Excel?", es pregunta en Pau Vila. I la cosa no es queda només aquí. A vegades, hi pot haver qui es desesperi quan veu que ha esborrat per error tots els contactes del telèfon i no sap com recuperar-los. O bé quan ha premut la tecla que no calia i la pantalla es queda en blanc, sense aquell text en què feia hores que hi treballava.

Tots aquests dubtes i problemes del dia a dia són els que han fet néixer ClipCare. Al darrere del projecte hi ha dos joves de 18 anys. Ell, en Pau Vila, estudia informàtica a Barcelona; ella, la Carla Nieto, Administració i Direcció d'Empreses a la UdG.

Per xat, per telèfon o presencial

Per contactar amb ells, els clients poden fer-ho de diverses maneres: per telèfon, per correu electrònic o a través de la seva pàgina web (www.clipcare.com). Fins i tot, per a aquells qui estiguin familiaritzats amb els smartphones, els dos joves han creat APPs de ClipCare per descarregar-se, des d'on enviar les consultes.

ClipCare té tres tipus de tarifes mensuals, que s'estenen entre els 7,99 i els 19,99 euros. "Volem donar una resposta ràpida i sense que la factura sigui una incògnita", expliquen. Les quotes van en funció del número de consultes i el tipus d'atenció que es vulgui rebre (per xat, per telèfon o bé presencial). "Però aquells qui ho vulguin també poden pagar puntualment només perquè els donem solució a un problema concret", concreta la Carla Nieto.

Els serveis que ofereixen es dirigeixen, sobretot, a la franja d'edat compresa entre els 40 i els 60 anys. "És gent que té coneixements d'informàtica i que va amb un mòbil a la butxaca, però que també té dubtes sobre la tecnologia", explica en Pau Vila.

Cada vegada que un client es dóna d'alta, automàticament ClipCare li assigna un interlocutor. Des d'aleshores, aquest expert s'encarregarà de resoldre-li tots els problemes. Bé sigui per telèfon, per xat, per mail (enviant-li un document amb els passos a seguir) o anant a casa seva. "A més, en el cas de problemes informàtics, si el client ho permet, ens podem connectar de manera remota al seu ordinador i solucionar allò que ens demani", concreta en Pau Vila.

Pel què fa al tipus de consultes, els impulsors de ClipCare saben allà on es troba la barrera. "Nosaltres no som un servei tècnic; per tant, si l'ordinador o el mòbil s'espatllen, no hi podrem fer res", explica el jove.

Per a la resta, els dos nois asseguren que tots els dubtes i problemes dels adults tenen cabuda dins del seu projecte. Tant és quin programa informàtic sigui (editor de textos, de fotos, etc.) o quin model de mòbil es tingui. "La nostra feina potser no és tant saber de tot amb detall, sinó arribar a tenir els recursos per trobar la solució", explica en Pau Vila.

De moment, els dos gironins estan totalment immersos en engegar la seva nova -i primera- empresa. ClipCare, però, ja ha despertat atenció. El projecte ha entrat dins el programa 'Yuzz' d'aquest 2014, un trampolí per a projectes de base tecnològica dirigit a joves emprenedors d'entre 18 i 30 anys.