El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha aprofitat l'estada a Londres per donar suport als germans Roca per organitzar trobades que puguin tenir un rendiment turístic per als empresaris gironins. Concretament, aquest dimarts al matí, han citat els principals operadors turístics britànics a la botiga de National Geographic per presentar-los les ofertes en senderisme i cicloturisme.
Es tracta d'una trobada impulsada pel Club de natura actiu del Patronat, que engloba més de 200 socis d'empreses i entitats del territori que es dediquen a aquest segment. La trobada té un funcionament senzill i busca, a més de presentar els atractius de la destinació, que els empresaris d'un i altre país puguin compartir informació i contactes per a possibles negocis a través d'entrevistes individuals de format breu.
Els punts forts de la destinació
Girona compta amb reclams destacats com els camins de ronda (que recorren de nord a sud la Costa Brava), més de 2.500 camins senyalitzats per fer a peu o una ruta circular anomenada Pirinexus que permet fer anar del mar a la muntanya al llarg de més de 300 km pensats per fer en bicicleta. Responsables del Patronat també han explicat als empresaris que equips professionals de ciclisme, com el Garmin, han fet de les comarques gironines la seva zona d'entrenament per considerar que és ideal per al món del ciclisme. Malgrat aquesta carta de presentació, els empresaris gironins tenen clar que han de vendre qualitat i diferenciar-se d'altres ofertes com la Toscana o les rutes al llarg del riu Danubi per atraure nous clients.
"Crec que el que podem explicar és que si vens a Girona durant una setmana veuràs uns contrastos paisatgístics molt importants, des del Pirineu, a la zona volcànica de la Garrotxa, la Costa Brava o el massís de les Alberes o el Cap de Creus", ha manifestat un dels empresaris, Eduard Kirchner, que té una empresa de cicloturisme a Girona. Segons assegura, participar de trobar en trobades d'aquest tipus és una "feina de formigueta" que permet anar ampliant contactes i incorporant nous clients. "A Anglaterra hi veiem bones oportunitats perquè el públic està disposat a comprar serveis i és un públic molt gran", ha manifestat.
El vicepresident del Patronat de Turisme i president del Consorci de les Vies Verdes, Miquel Calm, ha defensat que organitzar aquestes trobades ajuda els empresaris gironins a sortir fora i captar nous clients. "Els empresaris veuen que el turisme actiu pot ser una bona oportunitat", ha manifestat Calm, que considera que el turista anglès és interessant perquè valora la natura, la gastronomia i és un públic "amb alt poder adquisitiu".
Un dels operadors turístics britànics que ha assistit a la sessió de treball és David Key, que fa anys que es dedica al senderisme a través de la seva empresa Ramblers Holidays. Ell ja ha experimentat què vol dir caminar pel Pirineu de Girona i ha decidit oferir-ho als seus clients. "L'any vinent portarem quatre o cinc grups a la Vall de Núria", ha assegurat Key, que assisteix a la trobada perquè vol conèixer alguna oferta més propera a la zona per completar la ruta d'una setmana.
Aquest operador treballa amb un públic a l'entorn dels 55 anys -"no tenen càrregues de fills i ja han pagat l'hipoteca", remarca- que busca poder passar les vacances caminant per les muntanyes. "A Girona hi ha unes muntanyes meravelloses, està ben connectat i està bé de preu; a més la gent agraeix el tracte familiars, és ideal", ha destacat.