Take Your Week, els nous kits de cortesia per a turistes

L'empresa, de la Bisbal, ja n'ha venut més de 45.000 unitats a Catalunya i arreu de l'Estat

Entrar a l'habitació d'un hotel i trobar-s'hi un kit de cortesia -els anomenats 'amenities'- és habitual. Però això no passa quan el lloc escollit per fer-hi una escapada o passar-hi les vacances és un apartament o un bungalou. I aquí, en general, més que productes d'higiene personal, les prioritats són altres. Solen faltar baietes, sabó per rentar plats, bosses d'escombraries, sucre o oli que es compren al supermercat més proper.

I allò que sobra, un cop fetes de nou les maletes, es queda a lloc. Des de fa un any, una empresa gironina cobreix aquest buit. Creada per un jove emprenedor de la Bisbal, Take your week ja ha venut més de 45.000 unitats dels seus kits arreu de la costa catalana i estatal.

En Ferran Cívico té 31 anys i és de la Bisbal d'Empordà. Fa dos estius, ell i la seva parella van anar a passar les vacances a un apartament de Formentera. Era setembre. Abans no anessin a comprar res, el propietari del complex, a qui coneixien, els va obrir un armari ple de productes que havia anat recollint dels pisos durant l'estiu.


Hi havia de tot. Sabó, sucre, fregalls, oli, etc. Era allò que havia sobrat i que els clients havien deixat als apartaments en marxar. I va ser aquí on va néixer l'embrió de Take your week, una empresa que va començar a caminar el maig de l'any passat.

La idea, com explica Cívico, és simple però efectiva. Adaptar els kits de cortesia que es troben als hotels a les necessitats dels turistes que s'allotgen en apartaments i bungalous. "Aquí, sobretot, es tracta d'oferir productes per netejar la cuina i evitar que molts dels que han de comprar els turistes no s'acabin gastant", concreta el jove emprenedor.

El kit més simple consta d'una baieta, un fregall i un pot de rentavaixelles líquid de 50 mil·lilitres. A partir d'aquí, el client hi pot afegir tot allò que vulgui. "Des de bosses d'escombraries i llumins fins a rotlles de paper de vàter i pastilles de sabó per rentar roba", concreta Ferran Cívico.

D'un cap de setmana a quinze dies

El preu dels kits s'estén entre 1 euro i els 2 euros i escaig, depenent d'allò que incloguin. Es poden fer tant per a estades curtes (de cap de setmana) com per a vacances de fins a quinze dies, i cadascun incorpora el logotip del client.

Aquests kits per a apartaments i bungalous es fabriquen des del centre especial de treball Tramuntana. Es troba situat a Palafrugell (Baix Empordà) i dóna feina a persones discapacitades. "La comanda mínima és de 66 unitats, però n'hem arribat a tenir algunes que han superat les 10.000", concreta Cívico. D'ençà que Take Your Week rep l'encàrrec -generalment per Internet- amb un màxim de quinze dies els kits de cortesia arriben a lloc.

Arreu de la costa

Actualment, Take your Week compta amb una cinquantena de clients fixes. La gran majoria són gestors de complexos d'apartaments, però també hi ha algun càmping. Els seus kits es troben en apartaments i bungalous d'arreu de la Costa Brava i de Barcelona, però també en molts punts del litoral estatal (com ara la costa de Llevant, Andalusia, el País Basc, les Balears i les Canàries).

L'èxit d'aquesta start-up amb segell gironí ve avalat per la xifra de vendes. En dotze mesos, ja han servit 45.000 kits i "el percentatge de repetició de comandes se situa al 90%", concreta l'emprenedor empordanès. Aquests dies, precisament, és quan Take your week té més feina. "Hem de tenir en compte que el nostre és un producte molt estacional, perquè depèn del turisme, i el gruix de vendes el concentrem entre Setmana Santa i finals d'agost", explica Ferran Cívico.

Doblar comandes i sortir a l'exterior

Take your week és una de les firmes que han entrat dins el programa de l'acceleradora d'empreses que hi ha al Parc Científic i Tecnològic. Impulsada per la Generalitat (a través d'ACCió) i la UdG, l'objectiu d'aquest servei és ajudar aquelles empreses innovadores que fa poc que han nascut a consolidar el seu model de negoci.

Ferran Cívico concreta que, per a aquest 2014, l'objectiu de Take your week passa per buscar nous clients i aconseguir doblar vendes (arribant als 90.000 kits). A més, el jove emprenedor també té en ment estendre el producte a països de l'arc mediterrani on impera el turisme de sol i platja (Itàlia, Croàcia i Grècia).

A tot plegat, a més, s'hi ha d'afegir que aviat la gamma de kits s'ampliarà. No només n'hi haurà de neteja, sinó també d'alimentació. "En farem un que porti condiments, com ara sal o oli, i un altre específic per a l'esmorzar: entre d'altres tindrà sobres de te, de cafè soluble i també sucre", conclou Cívico.