Una empresa de Barcelona gestionarà el festival de Porta Ferrada els propers quatre anys

The Project ha guanyat el concurs i desbanca la saltenca Bitó produccions

L'empresa barcelonina The Project ha guanyat el concurs per gestionar el festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) durant els propers quatre anys. L'empresa, fundada el 1988 i especialitzada en l'organització d'esdeveniments musicals, s'ha imposat a les altres dues aspirants: Bitó Produccions (que va organitzar el festival l'any passat) i Legal Music.

Tot i que la programació es donarà a conèixer a principis de maig, el consistori remarca que la proposta de The Project aprofundirà en la interdisciplinarietat del festival, la seva internacionalització (es farà difusió arreu d'Europa) i que l'aliança amb la productora El Terrat donarà "un nou tarannà" a la cita.

Tres empreses optaven a fer-se amb la gestió del festival de la Porta Ferrada: Bitó Produccions, The Project (en aliança amb El Terrat) i Legal Music (en aliança amb Atresmedia). Finalment, l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols -amb el suport d'un jurat d'experts- han decidit que la millor proposta és la dels barcelonins The Project, que organitzaran el festival durant quatre anys, amb la possibilitat d'una pròrroga de dos anys més. L'ajuntament els donarà 385.000 euros anuals i tot el pes organitzatiu i de pressupost recaurà en l'empresa guanyadora.


The Project, fundada el 1988 a Barcelona, compta amb una dilatada experiència en l'organització de festivals, com ara el Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona, el festival de música espiritual afroamericana Els Grans del Gospel, el Guitar Festival BCN i el De Cajón! Festival Flamenco de Barcelona. Així mateix, també col·labora amb la promoció de concerts en altres esdeveniments, com el Festival Grecde Barcelona, el Festival Castell de Peralada i també havia col·laborat ja amb el mateix Festival de la Porta Ferrada.

El vicealcalde i regidor de Cultura de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó, ha volgut agrair la participació de les tres empreses i ha destacat que les tres propostes eren "de gran qualitat". "Aquest fet demostra la gran estima i potencialitat d'aquest festival, el més antic de Catalunya", ha declarat Albó.

El concurs ha deixat fora la saltenca Bitó Produccions, que va organitzar el festival l'any passat amb uns bons resultats. Va ser el primer any que l'ajuntament va decidir externalitzar la gestió de l'esdeveniment i fer l'encàrrec a una empresa privada. Llavors, va decidir adjudicar la gestió només per un any amb la voluntat d'organitzar un concurs de més llarga durada l'any següent.

La programació, al maig

Tot i que la programació es farà pública la primera setmana de maig, des de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ja han apuntat algunes de les línies mestre del festival durant els propers quatre anys. 

Durant aquests quatre anys, The Project ha manifestat que té l'objectiu d'aprofundir en el caràcter interdisciplinari de l'esdeveniment i convertir el festival "en una gran festa de la cultura", en complicitat amb el teixit cultural, educatiu, comercial i empresarial del municipi i la comarca. Així mateix, l'empresa vol buscar un equilibri entre noms consolidats i talents emergents de l'escena nacional i internacional. 

D'altra banda, també es vol potenciar la internacionalització del festival i, per això, The Project ja ha anunciat que la programació es presentarà arreu d'Europa. Un altre dels elements destacables és que l'empresa s'havia presentat en aliança amb la productora d'Andreu Buenafuente, El Terrat, fet que pot aportar "un nou tarannà i una major projecció mediàtica de l'esdeveniment", segons subratlla el consistori.