El Clownia Festival exhaureix les entrades en dues setmanes

Bona acollida de la primera edició d'aquesta nova cita musical

Dues setmanes és el que ha necessitat el Clownia Festival, que es farà el primer cap de setmana de maig a Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), per penjar el cartell d'entrades venudes. Ahir quedaven 500 entrades de les 3.500 que s'han posat a la venda en aquesta primera edició i en poques hores es van esgotar. Impulsat per la banda Txarango, que aprofitarà per presentar el seu últim treball 'Som riu', el nou festival tindrà tres espais i comptarà amb l'actuació de grups com La Troba Kung-Fú, Els Catarres, Buhos, Itaca Band i Orxata Sound System, entre d'altres. També hi haurà actuacions de teatre, circ i una zona d'acampada lliure.

"Ens sap molt greu per tota la gent que s'ha quedat fora". Amb aquestes paraules, l'organització del Clownia Festival anunciava l'exhauriment de les entrades. "Clownia acaba de néixer i és un festival petit; això tot just comença", afegia el comunicat publicat a la pàgina oficial de Facebook.

La presentació es va fer el dia 11 de març passat, amb la banda Txarango al capdavant, i es va anunciar el cartell amb noms com La Troba Kung-Fú, Els Catarres, Buhos, Itaca Band i Orxata Sound System, entre d'altres. Aquest nou festival vol ser un espai de la música festiva del país on no hi faltaran números de teatre i circ.

En total hi haurà tres escenaris: la plaça Major (amb cocerts matinals gratuïts), l'Àgora (concerts de tarda) i l'espai principal, amb concerts nocturns a càrrec dels grups més destacats i amb capacitat per a 3.500 persones. Els abonaments pels dos dies més la zona d'acampada es van posar a la venda a un preu de 27 euros. 'Clownia' és una idea recurrent a les lletres de Txarango, un món ideal que engloba l'imaginari de la banda i que ara volen que tingui la seva programació real en aquest festival.

La banda de Sant Joan de les Abadesses aprofitarà aquest nou festival per presentar el seu últim treball, 'Som riu'. El nou disc va tenir una gran acollida després que la formació el posés a l'abast del públic a través del seu web. En 24 hores, es va aconseguir un total de 35.000 descàrregues, un fet que fa col·lapsar el sistema per la gran demanda.