El segon 'Olot x2' atreu un 30% més de visitants que l'any passat

S'han registrat més de 700 reserves d'allotjament i els restaurants fan tres i quatre torns

Durant tot aquest cap de setmana, Olot és l'epicentre de la segona campanya turística i promocional 'Olot x2' que ofereix visites guiades als museus, caminades amb burros i tota mena d'activitats lúdiques per a petits i grans amb descomptes de dos per un.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha explicat que s'han superat les 700 reserves als hotels de la comarca i que, de moment, ja han notat un increment del 30% de visitants respecte la primera edició.

La majoria dels interessants provenen de les comarques barcelonines. Els espectacles musicals, l'enlairament amb globus aerostàtics o les caminades volcàniques amb trenet han estat algunes de les activitats més exitoses.

Milers de persones han visitat aquest cap de setmana la capital de la Garrotxa. La campanya de promoció 'Olot x2' ha tornat a fer viure doble la ciutat amb multitud d'activitats lúdiques i descomptes de dos per un. L'alcalde, Josep Maria Corominas, ressalta que la segona edició de la iniciativa ha estat "tot un èxit" amb més de 700 reserves a hotels i allotjaments del municipi i de la comarca. "És com si fos unes segones festes del Tura", ha assenyalat. En principi, el consistori ja ha registrat un augment del 30% de visitants en comparació amb l'any passat.

Gran part dels turistes i ciutadans que s'han apropat fins al cor de la Garrotxa eren procedents de les comarques barcelonines com Osona, el Berguedà o de la mateixa ciutat de Barcelona. "Nosaltres sempre diem que el túnel de Bracons ens ha modificat el municipi perquè ens uneix amb una part del territori català que anteriorment no hi teníem accés", ha valorat el batlle.

El dissabte va ser el dia més fort amb els espectacles musicals al carrer, el 'Fil Musical', el concert del cor de gospel 'Messenger's i els comerços oberts. "Els carrers estaven plens de vida, estem segurs que els establiments adherits hauran registrat un augment de vendes", ha assegurat l'alcalde. En aquest sentit, Corominas ha apuntat que, des de fa uns anys, han notat un repunt del nombre de turistes que s'apropen a la capital de la Garrotxa més enllà de les campanyes promocionals que realitza l'ajuntament. "Estem veient que l'activitat que fem i la difusió de la ciutat està arribant i això ens anima a continuar per aquest camí, som una ciutat i comarca industrial però no volem deixar de perdre la vessant turística", ha valorat.

Aquest diumenge, la ciutat també s'ha omplert de veïns i turistes que volien gaudir de les activitats paral·leles que s'oferien com caminades per les zones volcàniques, visites guiades als museus, passejades en burro pel centre de la ciutat o la iniciativa 'Geocaching pel cau del drac a Olot' mitjançant la qual els participants havien de guiar-se amb GPS per localitzar diversos premis.

Els visitants han ressaltat que la campanya és "una gran iniciativa" per donar a conèixer el municipi en temporada baixa i, gran part d'ells, han assegurat que retornarien l'any vinent. No obstant això, han apuntat a que seria bo que els comerços poguessin obrir durant tot el cap de setmana. "Tenim clar que hem de millorar en diversos aspectes. La proposta d'obrir els dos dies ja la vam fer i veurem si l'any vinent podem fer coincidir la botiga al carrer amb l'Olot x2", ha conclòs Corominas.