Olot reedita la seva campanya de promoció turística del 2x1

Enguany s'hi han adherit uns 200 restaurants, allotjaments i comerços

Olot reeditarà la seva particular campanya turística del 2x1 amb uns 200 restaurants, allotjaments i comerços adherits. El segon 'Olotx2', nom amb què es va batejar la iniciativa, tindrà lloc el darrer cap de setmana de febrer.

Durant dos dies, s'oferiran 600 places d'allotjament a meitat de preu i hi haurà una quarantena de restaurants i cafeteries que vendran dos àpats al preu d'un (tant dinars, sopars, com esmorzars o tapes).

Les novetats d'aquest 2014 tindran gust musical: deu escenaris amb concerts en directe repartits arreu del centre i una actuació gratuïta del cor de gòspel 'Messengers'. L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, assegura que volen "posar en valor" tots els actius de la ciutat.

Després del tercer 'Girona 10+1', ara toca el torn al segon 'Olotx2'. El cap de setmana del 22 i 23 de febrer, la capital de la Garrotxa reeditarà la seva particular campanya de promoció turística, amb l'objectiu de desestacionalitzar el turisme que visita la ciutat i potenciar els atractius tant d'Olot com de la resta de comarca (gastronòmics, paisatgístics i comercials).

Durant aquests dos dies, s'oferiran allotjaments, àpats i activitats turístiques amb una promoció del 2x1, a més de descomptes i promocions a tot el comerç. El regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, passa números del què suposarà aquest 'Olotx2'. Segons destaca, al llarg del cap de setmana, "mourem unes 200 empreses, restaurants comerços i activitats turístiques; és una xifra important, amb l'objectiu de posar l'accent en l'esforç i la qualitat".

Els allotjaments ja es poden reservar mitjançant el web www.olotx2.cat. En total, s'ofereixen 600 places entre les nits del divendres 21 i el dissabte 22, repartides en 40 hotels, pensions, apartaments turístics, cases rurals, càmpings i cases de colònies de la ciutat i arreu de la comarca. Es pot optar a una nit a meitat de preu, a dues nits al preu d'una o bé a dues habitacions al preu d'una.

Pel què fa a gastronomia, els descomptes no només hi són per dinar o sopar. També per esmorzar, berenar o anar de tapes. El 2x1 es podrà trobar a trenta restaurants de la Garrotxa i a dotze bars i cafeteries d'Olot.

En paral·lel, la majoria de comerços del centre, els perruquers i els quatre aparcaments de la ciutat se sumen a les promocions. El matí de dissabte, a més, l'ambient de l'Olotx2 es viurà a la plaça del mercat (amb un producte de cada parada al 2x1 i tastets gratuïts).

Quinze activitats, al doble

La campanya es complementa amb una quinzena d'activitats turístiques i lúdiques. Dins aquest paquet, s'hi inclouen passejades volcàniques en trenet, portes obertes i visites guiades als museus d'Olot i al Montsacopa, rutes en bicicleta elèctrica o concerts del festival de música de butxaca 'El Mini'.

La novetat d'aquesta edició del 2014 té gust musical. El dissabte al migdia, la plaça Major acollirà un concert gratuït del cor de gòspel 'Messengers'. A més, durant la tarda hi haurà deu escenaris amb música en directe repartits pels carrers i places del centre, que s'han batejat com el 'Fil musical de l'Olotx2'.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, destaca que la campanya té un clar objectiu. "Volem posar en valor totes aquelles coses que són actius tant de la ciutat com de la comarca; parlem de l'entorn, el paisatge i la gastronomia", explica. I hi afegeix: "Volem que tot Catalunya conegui Olot com un destí turístic de qualitat".

A més de l'Ajuntament d'Olot, la campanya de promoció hivernal compta amb el suport de Turisme Garrotxa, l'Associació d'Hostalatge de la comarca, els comerciants d'Olot, la plaça Mercat, el gremi de perruquers de la ciutat i la Garrotxa i el Patronat de Turisme de la Diputació, entre altres entitats i empreses.