330 persones participen en les II Jornades d'Educació Emprenedora de Caldes de Malavella

Els experts defensen el paper dels docents com a "motors de canvi"

Unes 330 persones han participat aquest divendres en el primer dia de les II Jornades d'Educació Emprenedora, organitzades per la Fundació Príncep de Girona, a Caldes de Malavella (Selva). Aquestes jornades tanquen el programa 'Com educar el talent emprenedor', que s'ha desenvolupat el darrer any amb l'objectiu de definir un nou model d'educació emprenedora i que ha comptat amb la implicació d'escoles i docents d'arreu de l'Estat.

Els experts mundials en educació que han assistit a l'acte han coincidit en reivindicar la centralitat dels docents com a "motor de canvi" en la transformació de les aules. Les jornades, que han comptat amb la presència de la princesa d'Astúries, finalitzaran dissabte. La importància dels docents per promoure el canvi a les aules ha centrat les intervencions dels experts mundials que han participat aquest divendres en la primera part de les jornades d'Educació Emprenedora a Caldes de Malavella.

L'americana Heidi Neck del Babson College de Boston (un centre de referència mundial en la formació d'emprenedoria per a docents); el fundador de la Universitat de Padres, José Antonia Marina; i la coordinadora del projecte 'Com educar el talent emprenedor' de la Fundació Príncep de Girona, Carmen Pellicer; han coincidit a reconèixer la tasca dels mestres i professors. En aquest sentit, tots els ponents han encoratjat els professors a "assumir" el rol de lideratge que els correspon i a "superar les pors i incerteses" del moment amb optimisme i esperança.

Aquesta primera jornada ha permès conèixer els resultats dels projectes que s'han estat impulsant a uns 80 centres educatius de tot l'Estat. En concret, s'ha conegut que el programa 'Com educar el talent emprenedor' ha implicat a més de 500 directius de centres escolars, 320 professors i 12.000 alumnes de sis ciutats espanyoles: Barcelona, Madrid, Sevilla, València, Santander i Girona.

La intervenció dels experts es complementa amb la presentació de projectes pedagògics que s'han elaborat a centres d'educació infantil, primària, secundària i formació professional en el darrer any. En total, s'han seleccionat 70 projectes d'arreu d'Espanya que es poden veure en els panells informatius que s'han instal·lat per realitzar les jornades, 16 d'aquests es donaran a conèixer durant aquests dies.

Les jornades també compten amb el suport de la Fundació Trilema, una entitat compromesa amb la investigació, la transformació del món de l'educació i que treballa en més de 800 escoles i institucions educatives d'Espanya.