La teleassistència de Girona incorpora una unitat mòbil per visitar els usuaris més vulnerables

Properament s'instal·laran 400 dispositius de seguretat a persones amb problemes d'oïda o parla

El servei de teleassistència de Girona, que es va posar en marxa el 2006, té 1.469 usuaris a la ciutat. A banda del tradicional penjoll -que serveix per posar-se en contacte amb un operador telefònicament-, des de fa uns dies s'ha incorporat un altre recurs. Es tracta d'una unitat mòbil que fa visites presencials als usuaris més vulnerables de manera rutinària cada setmana o cada quinze dies. Segons ha explicat el delegat territorial a Catalunya de Tunstall Televida, David Márquez, es tracta d'un nou recurs per poder afavorir que les persones grans siguin autònomes i puguin continuar vivint a casa seva amb seguretat.

Des de la posada en marxa d'aquesta unitat mòbil, el passat 18 de desembre, els dos tècnics que hi treballen han fet ja 132 visites, de les quals 22 per alertes per caigudes o d'altres emergències. Márquez ha remarcat que aquestes visites suposen el 9% del total d'usuaris tot i que el servei fa menys d'un mes que s'ha implantat. També ha destacat la importància de fer-les en unes dates com les de Nadal, que són difícils per a persones que no tenen xarxa social ni família. 

400 dispositius de seguretat

A banda d'aquest nou recurs, el servei també incorporarà properament 400 nous dispositius de seguretat que s'afegiran al tradicional penjoll. Es tracta, entre d'altres, de detectors de fum, gas o foc -pensats per a aquelles persones que continuen fent-se el menjar i cuinen a casa- o també aparells especials per a persones amb problemes de parla o oïda.

Segons ha destacat el responsable de l'empresa Tustall Televida, també es repartiran per primera vegada aparells de teleassistència mòbils, pensats per a aquelles persones que volen portar el dispositiu a sobre també quan surten al carrer. "D'aquesta manera fem que els usuaris puguin sortir de casa i facin activitats d'oci", ha manifestat Márquez, que detalla que aquests aparells funcionen mitjançant tecnologia GPS.

El servei de teleassistència costa a l'Ajuntament de Girona uns 250.000 euros l'any. Els usuaris només paguen una petita part que va, segons el recursos de cada usuari, d'1,21 euros al mes a 7,31 euros al mes.