La tercera edició de la Terracotta Biennal se celebrarà del 23 al 25 d'octubre a la Bisbal d'Empordà (Baix Empordà) amb un ampli programa de jornades professionals i debats al voltant del present i el futur de la ceràmica contemporània.
Amb el lema "La ceràmica contemporània com a motor de transformació", el Fòrum de trobada i reflexió reunirà figures destacades de la ceràmica, l'arquitectura i el disseny com Toni Cumella, Madola, Claudi Casanovas, Xavier Mañosa–Apparatu i Miquel Alzueta, a més de representants de GRETA, Ceràmiques Ferrés, el COAC de Girona i l'Associació Ceramistes de Catalunya.
El programa s'articularà al voltant de tres eixos principals. La primera jornada, dissabte 24 al matí, abordarà la relació del material amb l'arquitectura i el paisatge sota la pregunta "La ceràmica fa territori?", amb ponències de Toni Cumella, Ariadna Asturias (GRETA), Ramon Ripoll Masferrer, Ceràmiques Ferrés i el COAC de Girona.
Dissabte a la tarda, el debat se centrarà en l'art i els nous llenguatges amb la qüestió "Quan podem deixar de parlar de ceràmica?". Aquest bloc inclourà les intervencions de Madola, Claudi Casanovas, Marc Iturri i el galerista Miquel Alzueta, que analitzarà el mercat i el col·leccionisme actual.
La recerca i la innovació tancaran el Fòrum diumenge
El tercer eix, previst per a diumenge 25, se centrarà en la matèria, el foc i l'experimentació amb el títol "Què vol dir investigar amb ceràmica?". Hi participaran Carles Vives, Joan Serra, Joan Ramon Rosell i el dissenyador Xavier Mañosa–Apparatu, en unes jornades que completaran la Galeria de ceràmica contemporània i les exposicions al Terracotta Museu.


