L’Hospital de Blanes recupera progressivament l’activitat després de l’aiguat

Salut reorganitza les urgències mentre alguns serveis del centre continuen afectats per les inundacions

Segueix El Gerió Digital a Google

Continuen els treballs per recuperar la normalitat a l’Hospital Comarcal de la Selva, a Blanes, després que les fortes pluges inundessin la zona d’Urgències i obliguessin a traslladar una vintena de pacients. Alguns serveis com el laboratori clínic ja s’han pogut normalitzar, però d’altres encara estan afectats. Aquesta nit, el Punt d’Atenció Continuada del CAP Blanes 2 allargarà l’horari més enllà de les 20h00 i estarà operatiu per atendre les urgències de baixa complexitat al municipi. Altres urgències es derivaran a l'Hospital de Calella o el de Santa Caterina de Salt. A més, el CAP de Malgrat obrirà dilluns el servei d’urgències i extraccions, però anul·la l’activitat programada.

El Departament de Salut recomana als ciutadans de la zona trucar al 061 abans de desplaçar-se, on s’informarà els usuaris de com actuar i a quin centre s’han d’adreçar.

Pel que fa a l’Hospital Comarcal, el laboratori ja ha recuperat l’activitat normal. En canvi, el servei de diagnòstic per la imatge només funciona parcialment: s’ha recuperat la radiologia convencional, però el TAC i la ressonància magnètica (RM) continuen inoperatius.

Durant el matí, personal del centre, tècnics d’ambulàncies, agents de la Policia Local i efectius de Protecció Civil han treballat  per retirar l’aigua i netejar els accessos, afectats també pel fang, la fullaraca i la brutícia arrossegada per l’aiguat.

La situació als equipaments sanitaris de la zona s’ha vist afectada per l’episodi de pluges intenses. A Malgrat de Mar, l’estació del Meteocat va registrar 157,9 litres per metre quadrat, mentre que a Blanes l’aigua també va provocar inundacions en diversos carrers, aparcaments soterranis i vies d’accés al municipi.

El CAP de Malgrat de Mar continua tancat. De cara a dilluns, el centre oferirà atenció continuada per a urgències i també realitzarà extraccions. En canvi, tota l’activitat programada queda anul·lada i les visites es reprogramaran. Sempre que sigui possible, les consultes es faran per via telefònica.

Tot i les afectacions, el sistema sanitari està reorganitzant els recursos per mantenir l’atenció a la població i recuperar progressivament l’activitat habitual.