Canvis de bitllet i resignació entre els passatgers de Girona afectats per la vaga de trens

Alguns passatgers s'han vist obligats a agafar el TAV

Els passatgers de l'estació de Girona viuen aquesta última vaga de 24 hores amb resignació. Aquest matí, davant la supressió dels serveis de mitja distància (els més afectats al corredor Portbou-Barcelona) la majoria d'usuaris han optat per no esperar-se a l'andana i agafar un TAV per poder arribar abans i no haver de perdre temps esperant el següent tren, tot i que això els ha suposat un increment del cost del bitllet.

És el cas d'en Vicenç Barrabés, un viatger que volia agafar un tren de mitja distància a les 10.19 del matí però que s'ha suprimit. "M'han dit que el següent no surt fins a dos quarts de dotze i que ara puc agafar el TAV a les 10.49", explica. El canvi li suposa pagar 4 euros més, un fet que no entén. Reclama que davant aquests casos l'usuari hauria de tenir el servei pel preu de sempre, tot i que això suposi agafar un tren d'alta velocitat. "Això seria el més normal; però si vull anar a Barcelona i arribar a una hora prudent no tinc cap més remei", conclou.

L'Anna Martí és una altra passatgera que volia agafar el tren de les 10.19h però ho ha viscut amb menys resignació. Treballa al sindicat d'UGT i explica que la vaga està més que justificada i que "caldria que n'hi haguessin més" perquè creu que la situació és "inaguantable" i que la gent "no es mou prou" amb tot el que està passant. També es queixa que els bitllets de per sí ja són excessivament cars pel servei que es dóna.

Espera de quatre hores a Barcelona per agafar un avió

Entre els afectats, també hi havia viatgers que havien de quadrar l'horari per arribar a l'aeroport de Barcelona. La Maria Bravo ha d'agafar un avió per anar a Galícia i, com que ja sabia que hi havia vaga, s'ha informat prèviament per Internet amb l'objectiu d'assegurar-se la connexió amb el tren.

Assegura que li ha fet "ràbia" que tots els trens que s'han suprimit amb motiu de la vaga a la línia R11 (la de Portbou-Barcelona) siguin els de mitja distància. Per no tenir ensurts, però, ha decidit viatjar amb previsió i agafar un TAV al matí que l'obligarà esperar-se unes quatre hores a Barcelona. "He de fer temps allà quan podria haver-hi anat de forma més directa perquè tenia un tren de mitja distància que em permetia marxar més tard de casa", explica. Un dels consols, però, és que per primer cop viatjarà en tren d'alta velocitat.

L'última vaga de 24 hores

La nova jornada de vaga de 24 hores, convocada per la CGT i el Sindicat Ferroviari protesta contra la segregació de l'operadora i la "privatització" del servei públic de ferrocarril a l'Estat. El Ministeri de Foment ha decretat serveis mínims del 66% a Rodalies entre les 6.00h i les 9.30h i entre les 17.00h i les 20.30h, mentre que la resta de la jornada només circularà un de cada tres trens.

Els serveis mínims són del 72% als trens de Llarga Distància i d'Alta Velocitat i del 63% als Avant. En els serveis internacionals circularan els dos serveis Barcelona-París i viceversa, i un tren per sentit Madrid-Marsella. No presten servei en ambdós sentits les connexions Barcelona-Tolosa i Barcelona-Lió.

En el cas de la línia Portbou-Barcelona, la vaga ha suposat la supressió de dotze trens de mitja distància d'anada i onze de tornada, és a dir la meitat dels combois que surten diàriament. Per contra, els trens regionals s'han mantingut en ambdós sentits i no han quedat afectats. En el cas de la llarga distància -els TAV- la vaga ha obligat a suprimir dos trens d'anada (el de les 11.51h i el de les 22.48h) i dos de tornada (el de les 10.24h i el de les 17.25h).

La d'aquest divendres és la darrera jornada de vaga convocada per CGT i SF a Renfe i Adif després de les aturades de 24 hores els dies 31 d'octubre i 5 de desembre.