La Secció de Menors del Tribunal d'Instància de Girona ha començat a jutjar aquest dilluns el menor implicat en el doble crim al barri de Font de la Pólvora la revetlla de Sant Joan del 2024. L'investigat, que en el moment dels fets tenia 16 anys, es troba en llibertat provisional. Inicialment, se'n va decretar l'internament en règim tancat durant sis mesos, però la investigació del cas va desvincular-lo de tenir relació directa amb les armes del tiroteig. Inicialment, el judici -que se celebra al Palau de Justícia- s'ha fixat per tres dies. La fiscalia acusa el menor de complicitat. Arran de la celebració de la vista, els Mossos d'Esquadra han blindat l'exterior del Palau de Justícia amb furgons d'antiavalots i cintes policials.
El doble crim va tenir lloc cap a dos quarts d'onze de la nit del 23 de juny del 2024, en plena revetlla de Sant Joan. Arran de la discussió entre dues dones de clans enfrontats, un grup va disparar contra diverses persones que participaven en una celebració al barri de Font de la Pólvora. Segons la investigació, l'autor material va obrir foc amb un kalàixnikov. Arran del tiroteig, una dona de 44 anys i un home de 48 van morir, i dues persones més van quedar ferides de gravetat.
Els fets van desencadenar en una espiral de violència entre les famílies de les víctimes i del presumpte agressor amb incidents greus al barri de Font de la Pólvora i al del costat, Vila-roja, així com en altres indrets de la demarcació (especialment al barri de Sant Joan de Figueres). Hi va haver actes vandàlics i es van cremar béns materials i immobles propietat del suposat agressor.
Després del tiroteig mortal, el suposat autor material, així com familiars seus, van fugir. La Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos es va fer càrrec del cas. Les indagacions es van saldar amb la detenció de cinc adults i un menor d'edat.
Dos cunyats de 23 i 26 anys de l'autor es van entregar a la comissaria de Figueres a principis de setembre del 2024, després de negociar-ho amb els investigadors. A la resta d'investigats se'ls va detenir a Granada. El 24 de setembre, en coordinació amb la Guàrdia Civil, els Mossos van arrestar l'autor material del crim i la seva parella a la localitat de Pinos Puente, on s'amagaven a casa de familiars.
Hores més tard, els dos últims sospitosos que continuaven evadits –un d'ells, el menor d'edat- es van entregar a la Guàrdia Civil de Granada. Inicialment, el jutjat de menors va decretar sis mesos d'internament en règim tancat per a aquest jove, que és nebot del suposat autor material del doble crim. Però mesos més tard, la investigació del cas va desvincular-lo de tenir una relació directa amb les armes del tiroteig. Actualment, es troba en llibertat provisional.
Fort desplegament policial
Aquest dilluns, el seu cas ha arribat a judici a la Secció de Menors del Tribunal d'Instància de Girona. La vista es fa a porta tancada i es preveu que duri tres dies. La fiscalia acusa el noi -que ara ja ha complert la majoria d'edat- de cooperació amb els assassinats.
Arran de la celebració del judici, els Mossos d'Esquadra han blindat l'exterior del Palau de Justícia de Girona. Han desplegat diverses furgones i agents dels antiavalots i també han acordonat part de la plaça que hi ha davant l'edifici.
Pel que fa a la resta d'investigats -entre els quals hi ha l'autor material- tots cinc es troben en presó provisional. La fiscalia els atribueix dos delictes d'assassinat, dos delictes d'assassinat en grau de temptativa, dos delictes de lesions psíquiques (per les seqüeles per estrès posttraumàtic que van causar a dues persones presents al tiroteig i familiars de les víctimes) i un delicte d'amenaces agreujades contra els participants de la festa. Al principal investigat, en concepte d'autor; a la seva parella, com a inductora, i als altres tres sospitosos com a còmplices.


