El GALP Costa Brava celebra deu anys impulsant el sector pesquer i l'economia blava

L'entitat commemora una dècada a l'Estartit lliurant ajuts a emprenedors i el segell Peix de llotja

Segueix El Gerió Digital a Google

El GALP Costa Brava ha celebrat els seus deu anys de trajectòria amb un acte commemoratiu a l'Espai Medes de l'Estartit (Baix Empordà) que ha reunit representants institucionals, agents del territori i professionals del sector marítim i pesquer. L'entitat ha aprofitat la commemoració per fer balanç d'una dècada de suport a la costa gironina, període en el qual ha atorgat més de 3,5 milions d'euros en ajuts als beneficiaris.

Durant la celebració, s'ha posat en relleu el model de treball basat en la col·laboració i l'acompanyament per generar oportunitats a partir dels recursos del territori. En aquest marc, s'ha lliurat el programa Terra d'Oportunitats, impulsat conjuntament amb CaixaBank, que reconeix l'emprenedoria i l'economia blava al litoral gironí amb ajudes directes de 1.000 euros per a quatre projectes seleccionats.

Els projectes guardonats en aquesta edició són Pirates Cap de Creus, centrat en el turisme blau desestacionalitzat; Clemente Oliveira Gonzalez, orientat a la pesca artesanal sostenible al parc natural; Barca Núria, que ofereix turisme regeneratiu amb sortides guiades; i el Centre d'Immersió El Port de la Selva (Alt Empordà), dedicat al turisme actiu i la modernització d'equips. Aquests emprenedors s'incorporaran ara al concurs estatal El repte de Rural Talent.

L'acte a l'Estartit també ha servit per reforçar la marca Peix de Llotja amb l'entrega de distintius a diversos restaurants del territori que aposten pel producte fresc i de temporada. Entre els establiments reconeguts hi ha negocis de municipis com l'Escala (Alt Empordà), Llançà (Alt Empordà), Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) o Palamós (Baix Empordà).

L'associació, creada el 2016 i formada per les confraries de pescadors, administracions i actors locals, compta actualment amb vint socis de l'àmbit territorial que inclou Llançà, El Port de la Selva, Cadaqués (Alt Empordà), Roses (Alt Empordà), l'Escala, l'Estartit, Palamós i Sant Feliu de Guíxols. El GALP Costa Brava manté el compromís de continuar impulsant projectes d'economia blava sota la triple sostenibilitat social, econòmica i ambiental.