El PSC critica la gestió municipal del rodatge de Tomb Raider al Barri Vell de Girona

Ferran Rafa retreu la falta de previsió i d’informació als veïns

El grup municipal del PSC-Girona pel Canvi ha lamentat les molèsties generades pel recent rodatge de la nova sèrie de Tomb Raider a Girona i atribueix la situació a una manca de previsió i planificació per part del govern municipal.  

Els socialistes remarquen que la ciutat ha de continuar sent escenari de grans produccions audiovisuals internacionals pels beneficis econòmics i de projecció exterior que comporten, però consideren imprescindible una millor gestió de les afectacions que aquests esdeveniments generen entre la ciutadania.  

El regidor Ferran Rafa assegura que els veïns dels barris afectats van rebre informació amb molt poc marge de temps i critica que l’Ajuntament avisés només un o dos dies abans de l’inici dels treballs. Segons el PSC, aquesta situació ha provocat malestar entre residents i també entre alguns establiments comercials del centre de la ciutat.  

Per aquest motiu, el grup municipal reclama al govern local que expliqui quins criteris es van seguir per informar la ciutadania, per què no es va comunicar amb més antelació i quines mesures es prendran en futurs rodatges per garantir una millor planificació.  

Els socialistes subratllen que les queixes no s’adrecen a la productora cinematogràfica. Segons la informació recollida pel grup, l’empresa responsable del rodatge hauria contactat amb mesos d’antelació amb els negocis afectats, informant-los de les actuacions previstes i establint mecanismes de compensació econòmica quan era necessari.  

El PSC considera que el problema principal ha estat la comunicació municipal amb el veïnat. En aquest sentit, Ferran Rafa defensa que una administració moderna ha de ser capaç d’anticipar-se als impactes que poden generar actuacions d’aquesta magnitud i minimitzar-ne les conseqüències amb informació clara i prou anticipada.  

Finalment, el regidor compara la situació amb altres actuacions que afecten la via pública, com ara obres o mudances, on habitualment la informació als afectats es comunica amb diverses setmanes d’antelació.