Arbúcies (Selva) ha viscut aquest cap de setmana una edició històrica de la Cursa de Muntanya Vall d’Arbúcies i la Marxa de la Primavera, que han superat per primera vegada els 1.000 participants entre totes les modalitats esportives.
La xifra inclou els corredors de les tres curses de muntanya, els dos recorreguts de la marxa popular i la participació a la Cursa Xics, consolidant la cita com una de les proves esportives de referència a les comarques gironines.
La principal novetat d’aquesta edició ha estat la incorporació d’un nou recorregut de 10 quilòmetres a la Cursa de Muntanya Vall d’Arbúcies, que se suma a les distàncies ja consolidades de 16 i 28 quilòmetres.
El traçat més exigent, de 28 quilòmetres, manté el pas per l’emblemàtic cim de Les Agudes, un dels punts més emblemàtics del massís del Montseny.
La tradicional Marxa de la Primavera, que enguany arribava a la seva 47a edició, ha mantingut les seves dues opcions de 10 i 15 quilòmetres, amb un format popular pensat per descobrir l’entorn natural d’Arbúcies d’una manera accessible per a tots els públics.
El cap de setmana esportiu va arrencar dissabte amb la segona edició de la Cursa Xics, celebrada al carrer Camprodon. Tot i la pluja, la proposta va reunir 130 infants, que van participar en diferents circuits adaptats segons les categories d’edat.
La jornada principal es va celebrar diumenge amb unes condicions meteorològiques completament diferents. El bon temps va acompanyar les curses i la marxa, que van transcórrer pels camins i corriols del Montseny en una jornada marcada per l’ambient esportiu i el contacte amb la natura.
La diversitat de recorreguts ha permès reunir tant corredors habituals com participants ocasionals, reforçant el creixement de la prova des que la Cursa de Muntanya Vall d’Arbúcies es va incorporar a la tradicional Marxa de la Primavera ara fa quatre anys.

