Comencen les obres per millorar la protecció del port de Blanes davant els temporals

L'actuació, que té un cost d'un milió d'euros, s'executarà en un termini de cinc mesos

La Generalitat ha posat en marxa les obres per completar el dic de recer exterior del port de Blanes. Una actuació, que amb un cost d'un milió d'euros, vol millorar la protecció de la infraestructura davant els temporals marítims i evitar d'aquesta manera els ultrapassaments causats pels temporals dels mesos d'octubre i novembre de 2012. Les obres consistiran en reforçar els punts d'unió entre les alineacions del dic de recer exterior per adaptar la infraestructura al comportament marítim.

Per aconseguir-ho, es construirà una banqueta de vuit metres d'amplada i 30 de longitud, amb escullera i blocs de formigó, que anirà submergida a la zona de transició entre la primera i la segona alineació del dic. Els estudis, les immersions i les campanyes batimètriques efectuades per l'equip tècnic en els darrers mesos han servit per analitzar els ultrapassaments causats pels temporals dels mesos d'octubre i novembre de 2012 i afrontar la millora de les zones de transició a la primera i a la tercera alineació del dic exterior per evitar els onatges en els trams afectats i augmentar la funcionalitat del dic.

L'actuació, que té un cost d'un milió d'euros, suposa la realització d'una banqueta de vuit metres d'amplada i trenta metres de longitud, amb escullera i blocs de formigó, que s'estan construint a la zona de servei del port, que anirà submergida a la zona de transició entre la primera i la segona alineació del dic, i també es farà el recreixement de l'espatller.

L'objectiu d'aquesta banqueta és provocar la ruptura de l'onada per evitar que aquesta arribi amb tota l'energia a l'espatller. Pel que fa a la tercera alineació es construirà un bota ones i es farà un recreixement de l'espatller.

Dic de recer exterior

El dic de recer exterior té una longitud de 595 metres i s'estructura en tres alineacions. La primera alineació de 181 metres de longitud disposa d'un tram inicial en dic en talús i un tram en dic vertical. Precisament, la zona de transició entre els dos trams ha estat afectada pels ultrapassaments. La tercera alineació de 240 metres de longitud té una alineació en talús i una alineació en vertical i la zona de unió entre les dues alineacions també ha patit ultrapassaments