Un detingut a Lloret en un macrooperatiu internacional contra el narcotràfic

Hi ha almenys 14 arrestats arreu de Catalunya i d'altres a Espanya, Bulgària i Grècia

Els Mossos d’Esquadra han desplegat la matinada d’aquest dilluns un operatiu internacional contra el tràfic de droga i armes que ha deixat almenys 14 detinguts, amb actuacions també a la demarcació de Girona, concretament a Lloret de Mar i Tordera.

El dispositiu, coordinat amb la Policia Nacional i amb el suport d’Europol, ha inclòs més d’una desena d’escorcolls en diversos municipis de Catalunya, especialment a l’àrea metropolitana de Barcelona i les comarques gironines, així com a Andalusia. A més, l’operació ha tingut derivades internacionals amb 2 detinguts a Màlaga, 3 a Sofia (Bulgària) i 6 investigats a Salònica (Grècia).

A Catalunya, les detencions s’han produït a Teià, Barcelona, Mataró, Sabadell, Tordera i Lloret de Mar, en el marc d’una investigació que apunta a una organització criminal internacional dedicada principalment al tràfic de marihuana, però també vinculada al comerç il·lícit d’armes.

Durant els escorcolls, els agents han intervingut armes, diners en efectiu i substàncies estupefaents, tot i que no s’ha detallat la quantitat concreta a causa del secret d’actuacions que pesa sobre el cas.

Pel que fa al desplegament, els Mossos hi han destinat més de 200 efectius, amb la participació de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC), el Grup Especial d’Intervenció (GEI), la BRIMO, l’ARRO, unitats de policia científica, unitat canina, sala central i seguretat ciutadana.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), la investigació està vinculada a una causa oberta des del juliol de 2025 al jutjat d’instrucció del Tribunal d’Instància de Tortosa. Els fets s’investiguen per suposats delictes d’organització criminal, falsedat documental, tràfic de drogues i armes.

La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions en el marc d’aquest operatiu internacional.