Figueres donarà compte al ple d’aquest dijous al vespre la liquidació de l’exercici 2025, que es tanca amb un romanent positiu de 5,8 milions d’euros. Es tracta d’una xifra molt per sobre de la registrada l’any passat, quan hi va haver un romanent d’1,6 milions, i que deixa enrere definitivament els números en negatiu que van obligar a principis del 2024 a aprovar un pla de sanejament financer per eixugar els 800.000 euros en negatiu del 2023.
El regidor d’Hisenda, Ramon Pastoret, ha explicat que es tracta d’una recuperació en la qual fa temps que estan treballant, després que a mitjans del 2025 ja poguessin sortir del pla de sanejament. A més, ha detallat que també s’ha pogut reduir el percentatge d’endeutament municipal fins al 36,4%, quasi deu punts menys que l’any anterior. “Això demostra que la gestió que estem fent és ajustada”, remarca Pastoret.
Uneix-te al canal de WhatsApp d'El Gerió Digital
La venda per 10 milions d’euros del solar de Vilatenim a Mercadona va marcar un abans i un després en les finances municipals i va ajudar en gran part a reconduir la situació econòmica.
D’altra banda, el ple també donarà compte de l’informe d’intervenció, on la interventora municipal detalla que durant l’any 2025 es van emetre 36 informes d’omissió de la seva funció per un valor total de 393.623,10 euros i que han comportat un reconeixement extrajudicial de crèdit. En relació amb això, Ramon Pastoret remarca que en els últims anys s’ha anat reduint el nombre de factures. “L’any 2024 van ser 31 factures per valor de 2.105.000 euros i el 2023, 75 per 2,2 milions”, detalla.

