Pontós ret homenatge a Enriqueta Pons i Brun pel seu llegat arqueològic

El municipi reconeix la trajectòria de la directora del jaciment iber de Mas Castellar

El poble de Pontós (Alt Empordà) va celebrar ahir diumenge un homenatge a la trajectòria d’Enriqueta Pons i Brun, arqueòloga i directora del jaciment iber de Mas Castellar de Pontós. La jornada de reconeixement va reunir veïnat, professionals de l’arqueologia i representants institucionals per posar en valor la seva contribució i llegat en l’àmbit cultural i patrimonial.

L’acte es va iniciar al Local Social de Pontós, on es va destacar la trajectòria vital i professional de Pons, subratllant la seva tasca, compromís i impacte en la preservació del patrimoni. L’homenatge, concebut com una sorpresa, va ser rebut amb emoció i agraïment per part de la protagonista.

Durant l’acte, diverses persones convidades van intervenir per compartir paraules de reconeixement, entre les quals dones de referència del sector de l’arqueologia que han treballat estretament amb Pons , com Aurora Martín i Esther Rodrigo.

En el marc de la jornada, l’Ajuntament va descobrir una placa commemorativa amb la qual es dona nom a la futura nova sala de plens del consistori, que passarà a dir-se Sala Enriqueta Pons i Brun, com a mostra de reconeixement institucional a la seva trajectòria i vinculació amb el municipi.

Tot seguit, una part dels assistents es va desplaçar al jaciment de Mas Castellar, on es va dur a terme una visita guiada per aprofundir en el valor històric i arqueològic de l’espai. A causa de la gran participació, s’ha programat una segona visita guiada al jaciment el dijous 29 de gener a les quatre de la tarda.