Girona repara d'emergència el talús esllavissat al carrer del Carme

La llevantada va fer caure una trentena d'arbres a la ciutat

Girona ha començat les obres d’emergència per reparar el talús del final del carrer del Carme que va patir esllavissades amb el temporal. Les pluges intenses van provocar que es desprenguessin terra i roques en aquesta zona, i des d’aleshores aquesta entrada de la ciutat es manté tallada al trànsit (tant de vehicles com de vianants).

La llevantada, que va intensificar-se ahir a la matinada, també ha fet caure una trentena d’arbres de la ciutat. Aquest dimecres, les brigades treballen per adequar les zones afectades. D’altra banda, com a mesura de prevenció, el consistori va contactar ahir amb més de 1.700 veïns i 324 botigues, bars i restaurants propers a l’Onyar per recomanar-los que tanquessin o pugessin a plantes superiors.

Aquest matí han començat les obres d’emergència per estabilitzar un talús del final del carrer del Carme que havia patit despreniments en les últimes hores. Les pluges havien causat esllavissades de terra i roques a la zona, cosa que va obligar a tallar la circulació, tant de vehicles com de persones, en aquest tram que dona entrada a la ciutat.

Les actuacions consistiran en la retirada de pedres, arbres i altres elements susceptibles de caure. Posteriorment, s’assegurarà el talús amb escullera per evitar futurs incidents en aquest punt. Es preveu que entre demà i divendres es pugui restablir provisionalment la circulació, tot i que la setmana també s’haurà de tallar algun dia per col·locar l’escullera.

A causa de la llevantada que va afectar Girona ahir, les brigades municipals van retirar un total de 26 arbres de l’espai públic. D’aquests, cinc eren pins del parc de les Pedreres (on el projecte de reforma de la zona ja inclou tallar alguns exemplars arran del mal estat dels arbres).

D’altra banda, aquest matí les brigades municipals han seguit treballant a les diferents zones afectades per adequar-les.

De manera preventiva, ahir al matí es van tancar els accessos als parcs i jardins municipals i es van abalisar diversos punts de Campdorà, el Pont Major, Pedret i el Barri Vell on hi va haver inundacions o bé hi havia un risc molt alt de patir-ne. També es va tancar el pas per passeres de rieres i torrents, com el rec de Can Murtra a Germans Sàbat i el torrent de Can Vilar a Campdorà.

Més de 1.700 persones i 324 establiments

Durant aquest dimarts, amb la crescuda de l’Onyar, el personal de l’Ajuntament i la Policia Municipal van contactar amb més de 1.700 veïns i 324 botigues, bars i restaurants propers al riu. Són els de la zona compresa entre el Carme-Vista alegre, el Barri Vell, la Rambla i el Mercadal.

Se’ls va informar per telèfon i presencialment del que calia fer si el riu desbordés i dels serveis municipals que tenien a la seva disposició. Als veïns dels baixos se’ls va demanar pujar a plantes superiors i als comerços i restaurants, se’ls va recomanar tancar per prevenció.

Un dels punts que es va habilitar ahir a la tarda i al vespre per poder acollir persones vulnerables va ser el Palau Firal. Hi van anar una dotzena d’indigents, que es van traslladar al centre d’acollida La Sopa i a l’antiga Uned per passar la nit.