L’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa (CCG) han fet efectiva la compra d’un local annex a la residència Montsacopa. Es tracta d’una antiga oficina bancària de 252 metres quadrats que permetrà que el centre millori les prestacions als usuaris, però també servirà per incorporar una vintena de places més de centre de dia.
Així, la residència passarà de les 75 a prop d’un centenar de places de centre de dia, a banda de les 101 places dedicades a usuaris residents. A més, el nou espai permetrà ubicar-hi el Servei de Valoració de la Discapacitat del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CSAG), que actualment s’ofereix a la zona de Can Castellanes.
A més, l’ampliació del centre de dia comportarà una millora per a les persones grans o amb grau de dependència, permetent desenvolupar activitats en un entorn més obert, funcional i connectat amb l’exterior. Les reformes previstes, que seran responsabilitat de l’Ajuntament, serviran per optimitzar els espais públics i concentrar en un mateix entorn diversos serveis d’atenció sociosanitària.
Aquest projecte respon a la voluntat compartida de reforçar l’atenció a les persones i adaptar els serveis a les necessitats actuals i futures de la Garrotxa, en un context d’augment de la demanda d’atenció especialitzada i de proximitat. L’Ajuntament i el Consell Comarcal han sumat esforços per fer possible l’adequació de l’espai.
A través d’una modificació de crèdit del mes de setembre, el consistori va reservar 180.000 euros per a l’ampliació del centre de dia de la residència Montsacopa i, en l’últim Ple del Consell Comarcal de la Garrotxa, es va aprovar una modificació pressupostària que autoritza destinar 120.000 euros a les obres d’adequació del nou local. S’espera que les obres durin uns vuit mesos.
El procés d’ampliació del centre de dia coincideix amb el 30è aniversari de la residència Montsacopa, que va obrir les portes el 23 de maig de 1995. Durant aquestes tres dècades, el centre ha desplegat progressivament nous serveis per atendre les necessitats assistencials de la gent amb dependència de la comarca, passant de 79 a 101 places de residència assistida.
No va ser fins dos anys més tard que es va obrir el centre de dia amb 50 places inicials. Amb els anys s’ha ampliat a 75 i, un cop estigui llesta aquesta reforma, ja s’arribarà al centenar. L’any 2005 es va posar en marxa el servei d’àpats a domicili i per a col·lectivitats d’àmbit comarcal, gràcies a la rehabilitació de la cuina de la residència que va permetre cuinar al buit i en línia freda.
Dos anys més tard, al 2007, es va posar en funcionament el servei d’atenció domiciliària. Per fomentar la participació i implicació de les famílies, el 1996 es va crear l’Associació de Familiars i Amics de la Residència Montsacopa (AFAREM).

