Els treballadors de l’empresa de neteja Girona + Neta han tancat un acord amb la direcció que desencalla la problemàtica de treballar els dies festius de les Fires de Sant Narcís. Segons ha anunciat aquest dimecres el comitè d’empresa, el dilluns van rebre una proposta per part de la direcció amb diversos compromisos.
Entre el dimarts al matí i la matinada d’aquest dimecres, el comitè ha exposat els punts a les assemblees de treballadors i finalment han decidit tornar a treballar els dies festius sempre que es compleixi l’acord. Tot i això, la plantilla ha decidit mantenir les concentracions previstes per aquest dimecres 29, i els dies 1 i 3 de novembre a les portes de l’empresa.
L’acord tancat entre plantilla i direcció consta de tres punts. El primer d’ells és el compromís de l’empresa per no fer més modificacions substancials de les condicions de treball fins a negociar les jornades laborals en la negociació del conveni. En segon lloc, la direcció es compromet a negociar un nou torn de festiu i per últim s’acorda la incorporació de vuit treballadors a la plantilla a jornada completa.
Aquests tres punts han satisfet la majoria de treballadors que han decidit aixecar la protesta de no treballar més els dies festius durant les Fires de Sant Narcís com a mesura de protesta. Des del comitè d’empresa reiteren que l’acord que han tancat per a les Fires està “desvinculat de la negociació pel conveni laboral”.
El comitè veu aquest acord com “un petit avançament” en el conflicte obert entre sindicats i direcció en la negociació d’aquest conveni. Malgrat tot, asseguren que cal “trobar solucions” per desencallar el conveni després de tres anys de negociació. Consideren que la flota és insuficient, els recorreguts estan sobredimensionats i la plantilla no és prou gran per oferir un servei de qualitat.
En el comunicat recorden que la responsabilitat d’aquestes condicions és de l’empresa i de l’Ajuntament de Girona, malgrat que el consistori sempre s’ha excusat que es tracta d’un conflicte amb una empresa externa. Consideren que les modificacions que tira endavant el govern local afecten directament les condicions dels treballadors de Girona + Neta i per això reclamen resoldre la situació.

