Una explosió causada per una avaria a l’escalfador d’aigua d’un pis del carrer de la Porra, a Olot (Garrotxa) ha obligat aquest dissabte al matí a desallotjar tot l’edifici i ha provocat una ferida lleu. L’incident s’ha produït cap a les 7:55 h, quan els veïns han sentit una forta detonació.
Segons les primeres investigacions, la mala connexió entre l’aigua i l’escalfador hauria provocat una acumulació de vapors que van anar a parar a la cisterna del vàter, fent-la rebentar. L’explosió també ha afectat una canonada de la cuina i ha arribat a aixecar la tapa del vàter, fet que va provocar una petita inundació al pis.
Els Bombers de la Generalitat, amb dues dotacions, s'han activat de seguida per controlar la situació i tallar el subministrament d’aigua. També hi han acudit efectius dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local, que han evacuat els residents de l’immoble.
Com a conseqüència de l’incident, una jove que volia sortir ràpidament del pis ha caigut per les escales i ha patit diverses ferides lleus. L'han traslladada a l’Hospital d’Olot pel Sistema d’Emergències Mèdiques.
Actualment, l’edifici es troba sense aigua a l’espera que es repari l’avaria i es restableixi el servei amb normalitat. Els veïns, alguns dels quals encara dormien en el moment de la detonació, han assegurat que el fort soroll els ha sorprès i generat moments de nerviosisme.