El nou carril de bus ràpid entre Lloret de Mar i Blanes costarà 23 MEUR

Està previst licitar les obres l'any vinent

El nou carril de bus ràpid BRCat entre Lloret de Mar i Blanes (Selva) suposarà una inversió de 23 milions d’euros (MEUR) i el Govern preveu licitar-lo al llarg de l’any vinent. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha presentat el projecte del Departament, que ara se sotmet a audiència pública i que recull les actuacions previstes per desenvolupar el corredor, amb la finalitat de millorar la mobilitat amb autobús, però també a peu i amb bicicleta entre les dues poblacions. L’actuació consistirà principalment a implantar un nou carril a la GI-682 per potenciar el servei de bus i un carril per a bicis.

Paneque ha afirmat que el BRCat entre Lloret de Mar i Blanes és “un projecte clau per a la mobilitat sostenible i activa de la Costa Brava sud”, perquè transformarà el corredor de la carretera GI-682 i millorarà la connexió entre les dues poblacions.

El Departament ha aprovat tècnicament el projecte constructiu del corredor de bus ràpid Lloret de Mar-Blanes i, a partir d’aquest dijous, el sotmetrà a audiència pública a administracions i particulars interessats perquè puguin presentar al·legacions. Un cop completada la tramitació, l’aprovaran definitivament. La previsió és licitar les obres al llarg de l’any vinent.

“L’atractiu de Lloret, Blanes i la Costa Brava guanya potència”, ha subratllat Paneque, que ha defensat que aquestes obres suposaran una millora per als usuaris del bus, que guanyaran “més eficiència, més puntualitat i més comoditat”; per als vianants, perquè la GI-682 “deixarà de ser una barrera i esdevindrà un corredor urbà integrador” i per als ciclistes.

El projecte que ara se sotmet a audiència abasta una longitud de set quilòmetres i connecta Blanes i Lloret de Mar. Preveu reconfigurar la plataforma de la GI-682 per implantar-hi nous trams de carril bus. Als trams amb un carril per sentit hi construiran un tercer carril per a bus, que s’anirà alternant en un sentit o altre. Als trams amb dos carrils per sentit, un estarà especialitzat per al pas de busos.

El projecte també inclou executar 6,1 nous quilòmetres de carril bici a l’avinguda de l’Estació i la GI-682 per interconnectar Blanes i l’estació de Rodalies amb Lloret de Mar. A més, enllaçaran amb les xarxes pedalables urbanes de cada municipi.

Les actuacions inclouen millorar l’accés a vianants i bicicletes a l’estació de tren de Blanes i construir un nou tancat per a bicis amb capacitat per a 40. També aixecaran una nova rotonda i una nova passera de vianants i bici a l’enllaç entre la GI-682 i la C-63, i faran nous passos de vianants a nivell, millorant l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.

El Departament destaca que aquestes actuacions “milloraran la fiabilitat i regularització dels temps de recorregut de les línies de bus, especialment en hores punta i temporades d’estiu”, i potenciaran la mobilitat en bicicleta i la intermodalitat.

Millores al servei de bus

El BRCat es complementa amb mesures de millora en els serveis de bus. Els usuaris podran reduir entre quatre i cinc minuts el temps de trajectes de l’L1 i L6, arribant fins a 20 minuts en hores punta d’estiu. La frequència de l’L1 augmentarà de tres a quatre expedicions per hora i sentit els dies laborables. La cobertura del servei s’ampliarà amb la construcció de vuit parades noves amb marquesines, i progressivament s’incorporaran busos zero emissions.

Amb aquestes actuacions, el Departament preveu augmentar la demanda de les línies L1 i L6 en un 8%, que actualment compten amb més d’1,3 milions de viatgers a l’any.