El propietari del polèmic establiment de l’Escala rectifica després de l’acusació de catalanofòbia

El responsable del local demana disculpes i assegura se'l va malinterpretar

El cas de catalanofòbia denunciat a l’Escala (Alt Empordà) ha viscut un nou capítol després que el propietari de l’establiment, assenyalat per part d'un oient de l'emissora RAC1, hagi publicat un missatge de rectificació a les xarxes socials.

La polèmica va sorgir arran de la denúncia de Joan Sabaté, que va traslladar a l’Ajuntament la manca de retolació en català i va relatar a la ràdio que el responsable del local li havia respost recordant-li que “som a Espanya” i que potser preferiria veure els rètols en francès. Aquestes paraules van ser interpretades com una mostra de menyspreu a la llengua i a la cultura catalanes, i van encendre el debat a les xarxes, provocant un degoteig de ressenyes negatives a la pàgina de Google del negoci.

Davant l’eco mediàtic del cas, el propietari ha difós un escrit en què demana disculpes i nega haver volgut ofendre. En el text, assegura que quan va parlar de l’Escala com a “Espanya” només ho va fer en un sentit administratiu i sense ànim de menystenir la realitat catalana. A més, reconeix que “l’Escala és una vila catalana, amb una cultura, una llengua i una identitat que mereixen tot el respecte”.

El responsable de l’establiment admet que desconeixia les especificitats legals i històriques vinculades a la llengua, i afirma que la seva intenció mai no ha estat “minimitzar” la identitat catalana. Al contrari, assegura que se sent “agraït de poder emprendre i participar en la vida local a Catalunya” i expressa el desig que la polèmica no impedeixi el diàleg i l’amistat entre catalans i francesos.