El 34è Temporada Alta programa 92 espectacles, 16 d'ells internacionals

Girona acollirà la versió de 'Hamlet' d'Ostermeier o un fictici judici de Putin a la Haia

El festival Temporada Alta programa 92 espectacles per a la 34a edició on hi haurà 16 propostes internacionals. Una d’elles és ‘Hamlet’ de Thomas Ostermeier, una de les propostes dramatúrgiques que més ha marcat l’escena europea.

Una altra proposta destacada és ‘The Hague’ del director búlgar Galin Stoev. En aquesta ocasió es presenta sobre l’escenari un judici fictici del tribunal de la Haia contra Vladímir Putin pel conflicte amb Ucraïna. Angélica Liddell també estrenarà el seu nou espectacle el 22 i 23 de novembre. El festival arrencarà el 18 de setembre amb el concert de Patti Smith i s’acabarà el 12 de desembre. En total es posaran a la venda 62.326 entrades.

El nou director del festival, Narcís Puig,ha presentat la programació amb noms que són més que familiars al festival. El principal exemple és Thomas Ostermeier, el director alemany que tornarà al Temporada Alta amb ‘Hamlet’. “Feia molts anys que hi anàvem al darrerea i aquest any ho hem aconseguit”, assegurava Puig. El director del festival recorda que Ostermeier “ha marcat el teatre internacional del segle XXI” i per això celebra que torni 17 anys després a Catalunya. ‘Hamlet’ arribarà al Teatre Municipal de Girona el cap de setmana de l’11 i el 12 d’octubre.

Narcís Puig ha destacat la funció de Cirque Eloize, la companyia d’acrobàcies canadenca que repeteix a Girona per cinquena vegada en aquesta ocasió per presentar ‘ID Evolution’, l’última proposta d’un escenari urbà i la barreja de circ, teatre i dansa. Dins de la programació internacional, destaca l’estrena al festival de Miet Warlop amb ‘Inhale Delirium Exhale’, una proposta de teatre d’objectes i visual.

L’altra proposta internacional que destaca de la 34a edició és ‘The Hague’, dirigida pel búlgar Galin Stoev i escrita per la ucraïnesa Sasha Denisova. En aquest muntatge es mostra un judici fictici del Tribunal dels Drets Humans de la Haia contra Vladímir Putin pel conflicte amb Ucraïna. L’obra suposa un interrogatori al mateix Putin i té lloc dins del cap d’una nena que és al mateix temps fiscal i testimoni. L’obra es podrà veure al Teatre Municipal de Girona el 29 de novembre a les vuit del vespre.

L’estrena d’Angélica Liddell

El Temporada Alta serà, un any més, el festival on la creadora Angélica Liddell estrenarà la seva nova proposta. Es tracta de ‘Seppuku, el funeral de Mishima’. La proposta de Liddell combina el ritual amb el dolor i agafa Mishima com a referència. Serà el 22 i 23 de novembre al Teatre de Salt a tres quarts de sis de la matinada. La directora ha proposat aquesta hora per tal que quan s’acabi l’espectacle el públic pugui veure “com surt el sol”, ja que els rituals de l’Harakiri s’acostumaven a fer amb l’inici del dia.

Tres línies estratègiques

Narcís Puig ha remarcat que a curt i mitjà termini treballarà per “consolidar tres línies” del festival. La primera d’elles és la participació del Temporada Alta en xarxes internacionals de teatre, com ara projectes europeus i coproduccions amb teatre i festivals. Puig ho considera com una eina per “distribuir artistes locals” arreu del continent i difondre el talent escènic català.

Per altra banda, el director vol donar veu al “talent jove” de Catalunya i per últim atraure nous públics. En aquest sentit, el festival recupera el projecte Llibràlegs per tal d’accedir “a públics diferents fora del circuit habitual del festival”.

Puig també ha desvinculat el Temporada Alta de la proposta escènica que fan a Barcelona. El director ha assegurat que el Flaix de Tardor “té el segell del festival” però es tracta d’un conjunt de propostes internacionals que no tindrien cabuda a Girona i que aprofiten els teatres de Barcelona per programar-ho. “Creiem que Barcelona té bon posicionament escènic però la programació és més baixa que en ciutats similars”, explicava el director del festival. Per això han optat per crear aquesta proposta que va “en paral·lel” amb la cita gironina.