Detingut el presumpte piròman de quatre incendis a Sant Feliu de Guíxols

L'home, de 55 anys, hauria iniciat els focs a la zona de Sant Amanç

Agents dels Mossos d’Esquadra van denunciar penalment el dia 20 d’agost, a Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), un home de 55 anys, com a presumpte autor de quatre delictes d’incendi.

Entre els dies 5 i 16 d’agost es van produir quatre incendis forestals de caràcter intencionat a la zona rústica de Sant Amanç, a la població de Sant Feliu de Guíxols, on a part d’haver-hi arbres, matolls i també habitatges.

Durant els incendis dels dies 5, 10, 11 i 16 d’agost els mossos d’aquesta comissaria van iniciar una investigació per esbrinar-ne la causa i l’autoria. Aquesta va comptar amb el disseny d’un dispositiu de vigilància de la zona afectada en la qual van participar efectius de la Unitat d’Investigació, els Agents Rurals i la Policia Local de Sant Feliu de Guíxols.

La zona dels incendis se situava en un lloc molt acotat i sempre es tractaven de petits focus en zones de matolls o herbes, no susceptibles d’agafar massa forestal. Tots els fets, produïts més tard de les vuit del vespre, tenien una intenció clara: provocar petits focs, sense accelerants, per tal que es poguessin extingir ràpidament.

A mesura que avançava la investigació els mossos van identificar un home que vivia en una barraca propera al lloc dels incendis, que havia tingut problemes veïnals i de convivència previs.

La investigació policial i la vigilància feta va situar l’home al lloc dels incendis rondant poc després dels mateixos, al·legant diverses excuses poc creïbles i entrant en contradiccions.

El dia 20 d’agost, i només quatre dies després del darrer incendi, la investigació va denunciar penalment aquest home com a presumpte autor de quatre delictes d’incendi.

El denunciat, que no té antecedents, passarà a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Sant Feliu de Guíxols quan sigui requerit.