El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publica aquest dilluns la formalització del contracte per a la redacció del projecte de desdoblament de l'N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins (Alt Empordà). L'import del contracte d'adjudicació és de 887.000 euros i el termini per tenir-lo redactat és de deu mesos.
El ministeri recorda que la previsió d'inversió per desdoblar aquest tram de 10,7 quilòmetres és de 35 MEUR. L'objectiu de les obres no és només dotar la via de dos carrils de circulació per sentit, sinó també remodelar els encreuaments i els enllaços existents per tal de millorar la capacitat i la seguretat a la via.
La variant de Figueres és un dels trams més perillosos de l'N-II al pas per les comarques gironines. Actualment, no disposa pràcticament de voral, cosa que fa que si algun vehicle s'accidenta o s'avaria no pot apartar-se de la via. La seva perillositat, fins i tot, va fer que l'actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila (llavors alcalde de Figueres), bategés aquesta variant com el "corredor de la mort".
Aquest dilluns, el Ministeri de Foment ha fet un pas més per desencallar les obres d'aquest tram fins a Pont de Molins, cap al nord. Es tracta de la publicació al BOE de la formalització del contracte per a la redacció del projecte. El ministeri concreta que s'hi gastarà 887.000 euros i que el projecte tindrà un termini de deu mesos per estar redactat. La redacció d'aquest projecte es va licitar al mes d'abril, juntament amb els trams Pont de Molins-la Jonquera i Tordera-Maçanet de la Selva.
A partir d'aquí, els càlculs de l'Estat són que les obres requeriran una inversió de 35 MEUR per desdoblar aquesta carreta i també millorar els encreuament i enllaços existents.