Entra en vigor la prohibició d'accedir en cotxe al Cap de Creus fins al 31 d'agost

Com a novetat hi podran accedir els que paguin impost de circulació a Roses

L’Ajuntament de Roses (Alt Empordà) torna a aplicar aquest estiu mesures de restricció en l’accés motoritzat al Parc Natural del Cap de Creus. L’objectiu és evitar saturacions, per minimitzar l’impacte nociu sobre el medi ambient i els possibles riscos en casos d’emergències. A partir de l’1 de juliol i fins al 31 d’agost no s’hi podrà accedir en vehicle, entre dos quarts d’onze del matí i les quatre de la tarda. Com a novetat, però, els cotxes i furgonetes que hagin pagat l’impost de circulació a Roses estaran exempts d’aquesta restricció. Pel que fa a l’estacionament de vehicles, també estarà prohibit entre les dotze de la nit i les sis del matí, tots els dies. Per contra, s’hi podrà accedir sempre a peu, en bici o moto.

Evitar la forta pressió que reben les cales i els espais naturals del Parc Natural del Cap de Creus durant l’època estival. Aquest és l’objectiu de les mesures per restringir l’accés motoritzat al Parc Natural del Cap de Creus que l’Ajuntament de Roses (Alt Empordà) torna a aplicar aquest estiu.

L’horari de limitació respon a les franges en què es concentren una major concurrència i intensitat circulatòria, i enguany serà de dos quarts d’onze del matí i les quatre de la tarda, tots els dies de la setmana. La limitació començarà demà, 1 de juliol, i s’allargarà fins al 31 d’agost.

El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Roses, Lluís Espada, ha destacat que una novetat d’aquesta temporada és que “s’exclouen d’aquesta limitació els cotxes i furgonetes donats d’alta a Roses, que podran accedir al parc en qualsevol moment del dia, mostrant el rebut de l’impost de circulació vigent en el punt d’accés”. Espada ha afegit que era una petició que feia temps que demandava la ciutadania rosinca.

Pel que fa a l’estacionament de vehicles, l’ajuntament ha establert que estarà prohibit a totes les cales del Parc Natural entre les dotze de la nit i les sis del matí, tots els dies de la setmana.

El punt de control i barrera d’accés es manté a la ubicació dels dos anys anteriors, al paratge de la Torre d’en Sastre. És gestionat per informadors encarregats de l’obertura i tancament de la barrera, del control d’autoritzacions i de les tasques d’informació.

Vehicles autoritzats

La limitació d’horari es fixa per a vehicles de quatre rodes. Així, no tenen cap mena de restriccions els vianants, motocicletes o bicicletes. També n’estaran exempts els usuaris autoritzats: els propietaris i els seus convidats, els clients d’activitats situades al parc; els serveis d’empreses subministradores i de manteniment, el transport públic, la paqueteria, els ramaders i el personal de les activitats que operen dins el parc.

Per acreditar aquestes autoritzacions, el consistori ofereix models de declaració responsable al seu web.