Girona canvia el sentit de circulació al passeig de Santa Eugènia pel corredor de bus ràpid BRCAT

La infraestructura també implica la connexió per bicicleta amb Salt

El passeig de Santa Eugènia de Girona canviarà de sentit a partir del pròxim 5 de juny com a conseqüència de les actuacions del nou corredor de bus ràpid BRCAT entre la ciutat i Salt. El canvi implicarà invertir el sentit de la circulació per establir-lo des de la rotonda del Tren d’Olot en direcció al carrer de Santa Eugènia.

L’objectiu de la modificació és millorar l’accessibilitat al carrer i a la plaça de Santa Eugènia per als veïns del sector, ja que amb la implantació del nou carril bus ràpid no es podrà fer el gir a l’esquerra des del passeig d’Olot cap al carrer de les Agudes.

Les obres del projecte del corredor BRCAT Girona - Salt, finançades a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència amb fons Next Generation EU, estan en marxa i es preveu que finalitzin aquesta tardor. No obstant això, les afectacions a la circulació han obligat a avançar l’aplicació dels canvis viaris per garantir l’accés als espais centrals del barri.

Dins el terme municipal de Girona, les obres consisteixen en la incorporació d’un carril bus en diversos trams del passeig d’Olot. Aquesta actuació suposarà una reestructuració dels vials que, en general, implicarà la supressió d’un dels dos carrils actuals per sentit de circulació.

Malgrat que en la major part del recorregut es mantindrà un carril per a circulació general i un altre per al carril bus per cada sentit, hi haurà trams amb una configuració diferent. Entre el carrer d’Orient i la rotonda del passeig d’Olot, en direcció al centre, hi haurà dos carrils de circulació general i un de bus. En canvi, entre la rotonda del Tren d’Olot i el carrer del Montnegre, també en direcció al centre, hi haurà un carril de circulació general i un carril bici bidireccional. Aquesta infraestructura ciclable permetrà crear una xarxa pedalable que connecti Girona i Salt.