Les carreteres gironines han registrat set víctimes mortals entre gener i maig del 2025, segons el balanç del Servei Català de Trànsit (SCT). Aquesta xifra suposa tres morts més que en el mateix període de l’any passat i reflecteix un repunt de la mortalitat a la xarxa viària interurbana de la demarcació. En l’àmbit nacional, 59 persones han perdut la vida en 55 accidents mortals a Catalunya, amb un augment global de la sinistralitat en col·lectius vulnerables i entre menors de 35 anys.
Tot i que el conjunt de Catalunya ha reduït el nombre d’accidents amb víctimes i el total de ferits respecte a l’any passat, la demarcació de Girona és una de les poques on s’ha registrat un increment de morts. En concret, s’han comptabilitzat set víctimes, per sobre de les quatre del mateix període del 2024, en un context on Lleida ha baixat el nombre de morts i Tarragona l’ha mantingut.
L’augment de la mortalitat s’atribueix en part a la incidència de col·lectius vulnerables, que concentren gairebé la meitat de les víctimes arreu de Catalunya: 21 motoristes, quatre vianants i tres ciclistes. En aquest sentit, el SCT alerta de la necessitat de reforçar la percepció del risc entre aquests usuaris i fa una crida a la prudència i al respecte per part de tots els conductors.
Entre les vies que han acumulat més sinistres mortals enguany, destaca la GI-555, amb dues víctimes. En l’àmbit català, l’AP-7 encapçala el rànquing, amb set morts, seguida de la C-58, amb cinc.
Pel que fa a la tipologia d’accidents, s’ha observat un increment de les sortides de via i dels xocs frontals, i les franges horàries amb més mortalitat són els matins i els caps de setmana o festius.