La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, espera que hi hagi “millores” en informar els passatgers de Rodalies en cas d’incidències durant aquest mes de març. Així ho ha afirmat aquest dilluns, després de reunir-se amb el director de Rodalies, Antonio Carmona, i el comissionat pel traspàs de Rodalies, Pere Macias, al Centre de Gestió d’Operacions, a l’estació del Clot-Aragó. Paneque ha dit que s’està intentant que sigui “el més ràpid possible” i ha insistit a donar resposta “amb la màxima celeritat”. Alhora, ha apuntat que si es pot avisar “a temps real” permetria valorar les “alternatives” de viatge. En aquest sentit, Paneque ha admès que “hi ha un recorregut” per millorar aquesta prestació.
La titular de Territori ha recordat que la xarxa ferroviària “està en un moment de plena inversió” i que, per tant, hi ha “dos ritmes”. Per una banda, les obres per “assegurar el futur” de Rodalies, regionals i l’alta velocitat, i això “té un temps de desenvolupament”. I per l’altra, s’ha de garantir que “en el mentrestant”, quan hi hagi afectacions derivades d’aquests treballs, “es pugui donar la informació el millor possible” als ciutadans.
Paneque ha explicat que ja s’està treballant en l’ampliació de personal de Renfe, tal com es va pactar aquest diumenge amb el govern espanyol. La consellera no ha concretat quan s’incorporaran aquests treballadors ni la quantitat i espera “anar informant” en els pròxims dies.
La trobada s’ha dut a terme en aquest espai de l’operadora ferroviària per “conèixer de primera mà” l’inici del servei “després d’una setmana complicada”, ha indicat el comissionat pel traspàs de Rodalies. Macias ha precisat que “hi ha una tendència clara a la recuperació a la normalitat”.
Setmana d’incidències
La reunió al Centre de Gestió d’Operacions de Rodalies ha arribat després d’una setmana amb incidències diàries a la xarxa. Aquest dissabte un comboi d’alta velocitat va aturar-se pocs metres després d’arrencar a l’estació de Sants i van haver d’evacuar els 400 passatgers que hi havia. D’altra banda, una vagoneta de reparació es va avariar a la bifurcació a Mollet del Vallès. Tot plegat, va provocar retards al voltant dels 90 minuts.
24 hores abans hi va haver una altra incidència, quan un tren de l’R2 va quedar sense tensió entre les estacions de Bellvitge-Gornal i el Prat de Llobregat. Els Mossos d’Esquadra i els Bombers també van evacuar al voltant de 900 usuaris atrapats a l’interior del tren. Aquesta incidència va provocar retards a les línies R14, R15, R16 i R17, amb demores que podien superar l’hora. I en el cas de l’R11, es van situar al voltant dels 30 minuts. També va alterar el servei, però de forma puntual, a l’R4 i l’R8.