L'Acústica vol que sectors com l'hostaleria aportin diners al festival

La productora Promo Arts Music considera que així es mantindrà la qualitat

Els organitzadors del Festival Acústica alerten que no podran garantir la "qualitat" de les quatre últimes edicions de cara als pròxims anys si aquells sectors que es beneficien de la cita anual, com ara l'hostaleria, no hi aporten diners. Segons el seu director, Xavier Pascual, "dels 1,4 milions d'euros que genera el festival a la ciutat de Figueres ni l'empresa organitzadora ni l'Ajuntament en participen" i per tant aconseguir els diners per fer-lo com s'ha vingut fent darrerament ja no és "responsabilitat" de Promo Arts Music sinó que "tothom ha d'assumir la seva part de corresponsabilitat i col·laborar en la mesura que se'n beneficiï". Ho ha dit durant el balanç que s'ha fet aquest dimecres.

Els organitzadors han reconegut que pot semblar una contradicció reclamar més implicació d'altres sectors després de l'èxit assolit en aquesta 12a edició, en què s'ha aconseguit arribar als 80.000 espectadors, un 20% més que l'any anterior. La realitat, però, segons han assenyalat aquest dimecres és que veuen "complicat" poder garantir la "qualitat" dels últims quatre anys en les futures edicions si no hi ha un canvi en el model de finançament.

Segons el el seu director, Xavier Pascual, "és una contradicció parlar de xifres d'èxit i alhora anunciar que és difícil garantir-ne la qualitat; però del mil·lió quatre-cents mil euros que genera el festival a la ciutat de Figueres, ni l'empresa organitzadora ni l'Ajuntament en participen". Cal recordar que recentment es va donar a conèixer un estudi que quantificava l'impacte econòmic en uns 2,2 milions d'euros en el Producte Interior Brut de Catalunya, dels quals més d'1,4 milions d'euros es quedaven a la ciutat, sobretot a sectors com l'hostaleria i la restauració. És per això que, segons Pasqual, a partir d'ara "tothom ha d'assumir la seva part de corresponsabilitat i col·laborar en la mesura que se'n beneficiï". La productora ha volgut així posar sobre la taula aquesta problemàtica per tal de buscar una solució ja que, al seu entendre, el festival ja ha esdevingut un "projecte de ciutat".

Entre les dades del balanç que s'han donat a conèixer aquest dimecres, destaca per exemple que hi va haver un 75% de mitjana d'ocupació hotelera a la ciutat durant els dies que va durar el festival i que un 40% del públic prové de l'àrea metropolitana mentre que un 55% ho fan de la demarcació de Girona i el 5% restant de Lleida, Tarragona i Perpinyà, entre d'altres. Pel que fa a l'impacte en les xarxes socials, aquest any es van aconseguir 140.658 usuaris a facebook en només una setmana i prop de 70.000 visites a la web durant un mes abans de l'inici del festival.

Un total de 14.100 gots solidaris

El Festival Acústica ha donat el 20% dels diners recaptats amb la venda de gots reciclables -se'n van vendre un total de 14.100- a l'Associació de serveis integrals de futur (ASIF), una entitat sense ànim de lucre que vetlla per una vellesa amb dignitat que ha estat elegida d'entre un total de quinze entitats socials.

El Festival Acústica d'enguany es va celebrar del 28 d'agost a l'1 de setembre passat amb actuacions com ara Manel, La Pegatina, Chambao o Brams, entre altres.