Calonge i Sant Antoni inicia la reforma de la plaça Catalunya i l'avinguda Costa Brava

Les obres duraran deu mesos i costaran 1,5 MEUR

Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà) ha començat les obres de reurbanització de la plaça de Catalunya i l’avinguda Costa Brava, un projecte ambiciós que busca transformar aquest espai cèntric del municipi en una zona amb prioritat per als vianants. Els treballs duraran deu mesos i costaran poc més d'1,5 MEUR.

El nou disseny unificarà tota la plaça en una plataforma única, eliminant desnivells per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda i creant un recorregut més fluid entre el centre i el mar.

L’objectiu principal del projecte és reduir el caràcter viari actual i renovar el paviment deteriorat de l’avinguda. La reforma inclourà nous paviments, mobiliari urbà modern i enjardinament amb vegetació ornamental per crear un espai més verd i acollidor. Els treballs afectaran també els carrers adjacents, incloent-hi els carrers Vermell, Conrad Vilar, Sant Antoni, Mestra Numància i Artur Mundet.

Les obres s’han dividit en dues fases per minimitzar les molèsties. La primera, que es va iniciar la setmana passada, se centra a la plaça de Catalunya, entre el carrer de Sant Antoni i el passeig de Josep Mundet.

Aquestes primeres tasques inclouen l’aixecament del paviment actual i la instal·lació de noves xarxes de sanejament pluvial i enllumenat, així com el soterrament de la línia de baixa tensió. En les pròximes setmanes, es pavimentarà a un sol nivell i s’afegiran arbres i vegetació per crear un entorn més amable.

Un cop acabada aquesta fase, es donarà inici a la segona, que s’estendrà des del carrer Sant Antoni fins a Artur Mundet, i continuarà per l’avinguda Costa Brava. Es preveu que les obres s’allarguin uns deu mesos, aturant-se durant la temporada d’estiu per minimitzar l’impacte sobre els visitants i l’activitat turística.

El cost total del projecte ascendeix a 1.529.170,50 euros, una inversió que l’Ajuntament considera essencial per millorar la qualitat de vida al centre de Sant Antoni i fer-ne un espai més accessible i atractiu per als ciutadans i visitants.